لینک های دسترسی

Breaking News

آیا خوردن مرچ تند موجب طولانی شدن عمر می گردد؟


مطالعات نشان میدهد که مرچ تند دارای خواص ضد التهاب و ضد باکتری است و می تواند از خیلی از بیماری ها جلوگیری کند
مطالعات نشان میدهد که مرچ تند دارای خواص ضد التهاب و ضد باکتری است و می تواند از خیلی از بیماری ها جلوگیری کند

باور قدیمی وجود دارد که گویا کسانیکه بیشتر مرچ تند می خورند، بیشتر عمر می کنند.

مجله علمی "پلاس ون" نتایج تازه ای از پژوهش های اخیر چین به روی غذاهای تند را منتشر کرده که این نظر را تایید می کند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، در این بررسی از داده های یک مطالعه گسترده که بر ۱۶,۱۷۹ زن و مرد امریکایی انجام شده، استفاده شده است.

در طول این مطالعه که ۲۳ سال طول کشید،۴,۹۴۶ نفر فوت کردند. پس از بررسی سن، جنسیت، فشار خون، کلسترول، دیابت، استعمال سگرت، و دیگر خصوصیات صحی و رفتاری این افراد، پژوهشگران متوجه شدند که خطر مرگ زودرس در آنهایی که ادعا کرده بودند که مرچ تند می خورند تا ۱۳ درصد کاهش داشته است.

نویسندگان این نشریه می گویند از مقدار و تعداد مرچ تندی که توسط این افراد مصرف می شد اطلاعی ندارند. این پژوهش بیشتر نگرشی بوده، بنا بر این، به صورت قطعی نمی تواند به این نتیجه رسید که آیا خوردن مرچ تند موجب طول عمر می گردد یا خیر؟

با این وجود، در این نتایج نوشته شده است که عناصری که به مرچ تندی می دهد، خاصیت و فواید ضد التهاب و ضد باکتری دارد و می تواند از خیلی بیماریها جلوگیری کند.

پس آیا باید مرچ تند بیشتر خورده شود یا نه؟

بنیامین لیتنبرگ، استاد طب در پوهنتون ورمونت امریکا و یکی از نویسندگان نتایج این پژوهش می گوید شواهد آنقدر قوی نیست که خودش بخواهد رژیم غذایی اش را تغییر دهد، اما توصیه کرد که "سگرت نکشید، میزان کالری غذایتان را محدود کنید، مشروبات الکی زیاد ننوشید، و هر سال واکسن آنفلوانزا به خود تطبیق کنید. اینها کارهایی اند که شواهد نشان می دهد به طولانی شدن عمر شما کمک می کند. ولی اینکه چقدر مرچ تند بخورید، آن را نمی دانم".

XS
SM
MD
LG