لینک های دسترسی

Breaking News

داعش: در انتقامجویی از کشته شدن القریشی بر اروپا حمله می‌کنیم


گروه دولت اسلامی یا داعش روز یکشنبه ۱۷ اپریل (۲۸ حمل) تعهد کرد که" انتقام" مرگ رهبر پیشین این گروه را می‌گیرد.

این گروه از حامیان‌اش خواسته تا با استفاده از وضعیت جنگی در اوکراین،‌ حملات شان را در کشورهای اروپایی راه‌اندازی کنند.

خبرگزاری فرانس پرس به استناد یک پیام صوتی منسوب به این گروه که در تلگرام نشر شده،‌گزارش داده است که "با توکل به خداوند،‌ مبارزهٔ پربرکت را" برای انتقام مرگ ابو ابراهیم القریشی،‌ رهبر پیشین داعش که سخنگوی سابق این گروه نیز بود،‌ "اعلام می کنیم".

ابو عمر المهاجر، سخنگوی جدید این گروه، با اشاره به تهاجم نظامی روسیه به اوکراین،‌ از حامیان گروه دولت اسلامی یا داعش خواسته است تا با استفاده از فرصت موجود "جنگ صلیبی‌ها با یکدیگر" حملات شان را در اروپا از سر بگیرند.

به گفتهٔ قصر سفید و مقام‌های دفاعی ایالات متحده،‌ ابو ابراهیم القریشی، رهبری پیشین داعش، در اوایل فبروری ۲۰۲۲ میلادی در شمال سوریه پس از آن کشته شد که برای جلوگیری از دست‌گیری اش توسط قوای ایالات متحده، بمی را که در محل بود و باش اش جاسازی کرده بود، انفجار داد.

داعش به تاریخ ۱۰ مارچ ۲۰۲۲ میلادی مرگ القریشی را تایید کرده و ابوالحسن الهاشمی القریشی را منحیث رهبر جدید این گروه معرفی کرد.

تا حال معلومات اندکی در مورد ابوالحسن الهاشمی القریشی وجود دارد. القریشی سومین رهبر این گروه پس از ایجاد گروه داعش است.

حملات تهاجمی ۲۰۱۹ میلادی به رهبری ایالات متحده در سوریه موجب شد تا تندروان داعش آخرین قلمرو های خود را در آن کشور از دست بدهند و از آن زمان به این‌سو، جنگجویان داعش بیشتر به مخفیگاه‌های خود در صحرا های سوریه به سر می‌برند.

تندروان داعش با استفاده از این مخفیگاه‌ها قوای به رهبری کردها و نیروهای حکومت سوریه را هدف قرار می‌دهند. جنگجویان داعش در عراق نیز در برخی اوقات حملات شان را سازماندهی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG