لینک های دسترسی

Breaking News

دنفورد: سربازان افغان توانایی دفاع از کشور شان را دارند


جریان تحویل فرماندهی آیساف
جریان تحویل فرماندهی آیساف

فرمانده عمومی نیرو های آیساف پیشبینی هایی را رد کرد که گویا پس از خروج سربازان خارجی از افغانستان، نیرو های امنیتی افغان توانایی دفاع از سرزمین و مردم شان را ندارند. او گفت که این گونه گمانه زنی ها "غلط و نادرست" است.

جوزف دنفورد از توانایی نیروهای امنیتی افغان توصیف کرد و گفت که آنان نسبت به گذشته رشد و انکشاف کافی کرده اند. او افزود که سربازان افغان در دید مردم شان توانا، قابل اطمینان و با اعتبار می باشند.

آقای دنفورد پس از یک و نیم سال ایفای وظیفه به صفت فرمانده عمومی آیساف، شام سه شنبه طی مراسم رسمی در قرارگاه مرکزی آیساف در کابل، مسوولیت فرماندهی سربازان آیساف را به جان کمپبل، جنرال دیگر امریکایی تحویل داد.

بسم الله محمدی، وزیر دفاع ملی افغانستان ضمن ابراز قدردانی از خدمات آقای دنفورد گفت که کاهش تلفات غیرنظامیان و ایجاد هماهنگی خوب میان نیرو های آیساف و افغان از کارکرد های عمدۀ این جنرال امریکایی است.

آقای محمدی افزود که نقش جنرال دنفورد در یک سال و نیم گذشته در امر انتقال مسوولیت های امنیتی، تامین امنیت انتخابات، تسریع روند تسلیح و تجهیز نیرو های افغان، ارتقای ظرفیت و اکمال قوای هوایی و حفظ تاسیسات نظامی افغانستان برازنده بود.

مارتین دیمپسی، لوی درستیز عمومی ایالات متحده امریکا که بخاطر شرکت در مراسم انتقال فرماندهی آیساف به کابل رفته است از قابلیت و توانایی هر دو جنرال امریکایی توصیف کرد.

پیشتر از آن چک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده با نشر بیانیه یی گفت که هم او هم رئیس جمهور باراک اوباما بر جنرال کمپبل اعتماد کامل دارند و دیده به راه همکاری نزدیک با وی در ماه های آینده اند.

انتقال فرماندهی آیساف در افغانستان در حالی صورت می گیرد که آن کشور از یک برهه حساس تاریخی و سیاسی در حال گذار بوده و فقط چهار ماه دیگر به پایان ماموریت جنگی آیساف در افغانستان باقی مانده است.

با اینحال هر دو جنرال امریکایی تاکید کردند که که انتقال فرماندهی آیساف فقط تبدیلی چهره ها بوده و مبین تغییر در رویکرد و پالیسی ناتو و ایالات متحده در قبال افغانستان نیست.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG