لینک های دسترسی

Breaking News

داعش در ننگرهار برخی مناطق را ازجنگجویان طالبان گرفته است


باشندگان محل میگویند صدها خانواده‌ از ولسوالی خوگیانی فرار کرده اند و در بسیاری ساحات فقط جنگجویان مسلح حضور دارند.
باشندگان محل میگویند صدها خانواده‌ از ولسوالی خوگیانی فرار کرده اند و در بسیاری ساحات فقط جنگجویان مسلح حضور دارند.

مقام‌های ولایت ننگرهار می‌گویند صبح روز جمعه بار دیگر میان جنگجویان داعش و طالب در ولسوالی خوگیانی این ولایت، درگیری شدید صورت گرفت که در نتیجه افراد مسلح داعش برخی از مناطق تحت حاکمیت طالبان را در این ولسوالی، تصرف کردند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت در مناطق "پیره خیل، مورگی و وزیر" ولسوالی خوگیانی این ولایت میان جنگجویان داعش و طالبان مسلح، درگیری شدید جریان دارد که تا اکنون جنجگویان گروه داعش چندین مواضع طالبان را دراین ولسوالی به تصرف خود درآوردند.

آقای خوگیانی، افزود که در مورد شمار تلفات دو طرف درگیر، هنوز جزئیات ندارند.

در همین حال، یک منبع حکومتی، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت جنگجویان گروه داعش چهار قریه را از گروه طالبان گرفته اند و همچنان جنگجویان این گروه، در حال پیشروی اند.

یک قومندان محلی در منطقه، گفت جنگجویان داعش، قرارگاه مهم طالبان که در ساحه "کمبو" بود، تصرف کرده اند و اکنومن درگیری در امتداد مرکز ولسوالی جریان دارد.

یکی از باشندگان محل، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت اکثر خانواده‌ها از منطقه فرار کرده اند و در بسیاری ساحات فقط جنگجویان مسلح حضور دارند.

تا اکنون گروه‌های داعش و طالب در مورد این درگیری به رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

از دوماه به این‌سو، وضعیت در ولسوالی خوگیانی متشنج بوده است که تنها از منطقه "وزیر" صدها خانواده به دیگر مناطق ولسوالی ننگرهار، بیجا شده اند.

پیش از این، در اکثریت این ساحات گروه طالبان حاکم بود.

XS
SM
MD
LG