لینک های دسترسی

Breaking News

داعش و تغییر اقلیم بزرگترین تهدیدات جهان – سروی


سروی پیو دیدگاه شهروندان ۳۸ کشور جهان را در مورد تهدیدات بزرگ جهانی بررسی کرده است
سروی پیو دیدگاه شهروندان ۳۸ کشور جهان را در مورد تهدیدات بزرگ جهانی بررسی کرده است

مردم در کشورهای مختلف جهان گروه دولت اسلامی یا داعش و تغییر اقلیم را، بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، به صفت تهدیدات جدی در سال ۲۰۱۷ قلمداد کرده اند.

سروی پیو از مردم ۳۸ کشور جهان در مورد هشت تهدید محتمل – داعش، تغییر اقلیم، حملات سایبری، اقتصاد جهان و بحران مهاجرت سوریه و عراق – به شمول افزایش نفوذ ایالات متحده، روسیه و چین پرسیده است.

داعش و تغییر اقلیم در این میان از دید حدود ۶۰ درصد مصاحبه شوندگان به صفت بزرگترین تهدیدات در جهان تلقی شده است.

مصاحبه شوندگان از ۱۸ کشور جهان عمدتاً در شرق میانه، اروپا و آسیا به ویژه جاهاییکه سال گذشته شاهد حملات متکرر دهشت افگنی بوده است، داعش را بزرگترین تهدید پنداشته اند.

تغییر اقلیم از دید ۱۳ کشور به ویژه کشورهای امریکای لاتین و جنوب صحرای افریقا بزرگترین تهدید جهان در سال روان شناخته شده است، حالانکه در اروپا و آسیا، تغییر اقلیم دومین تهدید جهانی تلقی می شود.

دریونان ۸۸ درصد و در اسپانیا ۷۲ درصد مصاحبه شوندگان، اقتصاد جهانی را به صفت تهدید جدی به امنیت ملی شان پنداشته اند.

افزایش نفوذ قدرت‌ها

نظر پرسی پیو همچنان نشان داده است که ۳۵ درصد مصاحبه شوندگان قدرت ایالات متحده را به صفت نگرانی جهانی قلمداد کرده اند.

در ترکیه ۷۲ درصد کسانیکه به پرسشنامۀ پیو پاسخ داده اند، ایالات متحده را به مثابۀ تهدید بزرگ جهانی شناخته اند. کم از کم ۶۲ دو درصد مصاحبه شوندگان جاپانی و ۶۱ درصد مصاحبه شوندگان در مکسیکو، افزایش نفوذ و قدرت ایالات متحده را تهدید پنداشته اند.

سروی پیو نشان می‌دهد که مردم در کوریای جنوبی و ویتنام از افزایش قدرت و نفوذ چین و مردم پولند از فزون طلبی و گسترش نفوذ و قدرت روسیه نگرانی نشان داده اند.

XS
SM
MD
LG