لینک های دسترسی

Breaking News

داعش مسوولیت حملۀ تاجیکستان را پذیرفت


در این حمله در حومۀ جنوبی شهر دوشنبه چهار گردشگر خارجی کشته و سه گردشگر دیگر زخمی شد
در این حمله در حومۀ جنوبی شهر دوشنبه چهار گردشگر خارجی کشته و سه گردشگر دیگر زخمی شد

گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت حملۀ بر گردشگران اروپایی و امریکایی در تاجیکستان را به دوش گرفته است اما مقام‌های تاجیکستانی این حمله را به حزب ممنوعۀ نهضت اسلامی تاجیکستان نسبت می‌دهند.

مقام های تاجیکستانی گفتند که روز یکشنبه موتری با کاروان متشکل از هفت گردشگر خارجی که سوار بر بایسکل بودند، در جنوب شهر دوشنبه تصادم کرد که در آن رویداد چهار گردشگر خارجی –دو امریکایی، یک سویسی و یک هالندی- کشته و سه گردشگر دیگر –یک سویسی، یک هالندی و یک فرانسه‌ای- زخمی شدند.

مقام‌های تاجیکستانی همچنان گفته اند که راننده و راکبین این موتر پس از تصادم با کاروان گردشگران، با کارد و چاقو بر آنان تاختند.

رمضان رحیمزاده، وزیر داخلۀ تاجیکستان روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که در پیگرد این رویداد همه احتمالات – تصادم، سرقت یا هم دهشت افگنی – بررسی خواهد شد.

خبرگزاری اعماق شاخۀ رسانه‌ای گروه دولت اسلامی بدون ارایۀ تعداد دقیق گفته است که گروهی از "سربازان" آن گروه بر "شهروندان ائتلاف صلیبی" حمله کردند. داعش همواره از ائتلاف به رهبری امریکا برای مبارزه با داعش به نام "ائتلاف صلیبی" یاد می کند.

اما وزارت داخلۀ تاجیکستان روز سه شنبه با انتشار تصاویر مظنونان کشته و دستگیر شده در پیوند با این قضیه گفته است که جنگجویان گروه ممنوعۀ نهضت اسلامی تاجیکستان این حمله را انجام داده اند. مقام‌ها گفته اند که چهار مظنون این قضیه در درگیری با قوای امنیتی کشته و پنج مظنون دیگر بازداشت شده است.

وزارت داخلۀ تاجیکستان همچنان گفته است مهاجمان قصد داشتند پس از این حمله به افغانستان فرار کنند. در خبرنامۀ وزارت داخلۀ تاجیکستان آمده است که رهبر این گروه حسین عبدالصمدوف نام داشته و در ایران آموزش دیده بود.

XS
SM
MD
LG