لینک های دسترسی

Breaking News

داعشیان به شمول زنان آن گروه با مردم ننگرهار درگیر جنگ اند


حال شماری از زنان در کنار تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش در افغانستان مصروف جنگ در برابر حکومت افغانستان است
حال شماری از زنان در کنار تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش در افغانستان مصروف جنگ در برابر حکومت افغانستان است

مقام‌های امنیتی می‌گویندکه تندوران داعش به شمول اعضای زن این گروه تندرو در ننگرهار با مردم محل می‌جنگند.

مقامات ولایت ننگرهار گفته اند که درگیری‌ها میان تندوران داعش و باشندگان محل از دو روز به این طرف در ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار ادامه داشته است.

این برخورد ها در حالی صورت گرفته است که تندروان داعش از چند روز به این سو با گروه طالبان نیز در این ولایت شرقی در گیر برخورد های مسلحانه بوده اند.

به گفتۀ مقامات امنیتی ولایت ننگرهار، درگیری بین مردم محل وگروه داعش در پچیرواگام همین اکنون به شدت ادامه دارد.اما این‌بار زنان جنگجوی داعش نیز در خط مقدم نبرد می‌جنگند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، در مصاحبۀ با صدای امریکا حضور زنان جنگجو در صفوف داعش را در پچیرواگام تأیید کرد.

آقای خوگیانی، افزود، این جنگجویان داعش که از آنسوی خط دیورند به شکل ناگهانی وارد پچیرواگام شده اند، تماماً اتباع خارجی می‌باشند.

در همین خال، سخنگوی والی ننگرهار از تجهیز مردم ملکی در برابر داعش خبر داد.

آقای خوگیانی گفت "آن عده مردم قومی که در برابر داعش مقاومت کرده اند، باید برای آنان کمک‌های همه جانبه صورت گیرد...شماری زیادی داعشی‌ها خارجیان اند. بر بنیاد معلومات ما، زنان هم شامل آنها استند.ده‌ها تن می‌باشند؛ بیشتر از صد تن نیستند."

اما یک منبع دولتی که نخواست نام و صدایش نشر شود، به صدای امریکا گفت که از صبح امروز به این طرف جلو کاروان‌های اکمالاتی داعش در منطقه توره بوره گرفته شده است و افراد داعش در پچیرواگام در محاصره قرار دارند.

در همین حال، حضرت‌حسین مشرقی‌وال، سخنگوی پولیس ننگرهار، گفت که نیرو های امنیتی افغان، مردم ملکی را به در برابر داعش کمک و تجهیز می کند.

در همین حال، کسانی که در پچیرواگام در برابر داعش می‌جنگند، گفته اند که جنگجویان داعش با تصرف چندین منزل مسکونی مردم، از منازل رهایشی به حیث سنگر استفاده می‌‎کنند.

یکی از باشندگان از محل درگیری به صدای امریکا در مورد گفت که " داعشیان بین ۱۰ تا ۲۰ خانه را مکمل گرفته اند.مردم را از خانه‌های شان بیرون کرده اند وخانه‌های مردم بر ضد مردم به حیث سنگر استفاده می کنند."

از دو روز به این طرف داعش و طالبان مسلح و داعش با افراد ملکی در مناطق سوری کلی، جوردی وزیارت صالح بابا با هم درگیر شده اند.

مقامات در ننگرهار می‌گویند که داعش از منطقه مهم و استراتیژیک توره بوره دور است و دسترسی آن گروه به تونل‌های توره بوره کاری دشوار است.

XS
SM
MD
LG