لینک های دسترسی

Breaking News

قاضی عمومی داعش در ننگرهار کشته شد


مقامات افغان ادعا کرده اند که قاضی عمومی داعش، دو مسؤول تعلیمی، برادر حافظ سعید رهبر پیشین این گروه شامل کشته‌شدگان اند
مقامات افغان ادعا کرده اند که قاضی عمومی داعش، دو مسؤول تعلیمی، برادر حافظ سعید رهبر پیشین این گروه شامل کشته‌شدگان اند

مقام‌های اردوی افغانستان در شرق این کشور تأیید کردند که قاضی عمومی داعش، دو مسؤول تعلیمی، برادر حافظ سعید و ده‌ها جنگجوی آن گروه در نتیجۀ عملیات کماندوهای افغان از پا در آمدند.

دگرمن شیرین‌آقا فقیری، سخنگوی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب در شرق افغانستان به صدای امریکا گفت که در عملیات ویژه ضد داعش به نام حمزه که در ولایت ننگرهار از سوی نیروهای کماندوی افغان به پیش برده می‌شود، به شمول ۱۲ جنگجوی خارجی، ۴۴ داعشی کشته شده اند.

او تأیید کرد "هر یک یارحبیب، برادر حافظ سعید قوماندان پیشین داعش، ملا صلاح قاضی عمومی گروه داعش، صدیق‌یار و احمد، استادان و مسؤولین تعلیمی گروه داعش و ۱۲ تن اتباع خارجی شامل ‌کشته‌شدگان می‌باشند".

دگرمن فقیری افزود این افراد طی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق دره مامند، پیشه و ناو تنگی ولسوالی اچین در اثر ضربات هوایی و زمینی از پا در آمده اند.

حضرت حسین مشرقی‌وال، سخنگوی پولیس ننگرهار گفت که حملات هوایی نیروهای مأموریت حمایت قاطع در جریان عملیات حمزه، مؤثر واقع شده و پناهگاه‌های داعش را بیشتر هدف قرار داده است.

داعش هنوز در این مورد به رسانه‌ها چیزی نگفته است.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت، عملیات ویژه ضد داعش که تحت نام حمزه از سوی نیروهای کماندوهای افغان به کمک قوای مأموریت حمایت قاطع در ولسوالی‌های اچین، ده بالا و کوت ننگرهار جریان دارد، با دقت انجام می‌شود و تا حدی از تلفات ملکی جلوگیری کرده اند.

به گفتۀ وی، این عملیات دستاوردهای خوبی در پی داشته است.

باشندگان محل با آنکه از سرکوب داعش در جریان عملیات حمزه رضایت دارند؛ اما از آواره‌شدن برخی ساکنان محل و تخریب منازل مسکونی نگرانی کرده اند.

به روز پنجشنبه گذشته قوای کماندوی افغان به کمک هوایی و زمینی قوماندانی مأموریت حمایت قاطع، عملیات حمزه را در سه ولسوالی ننگرهار برضد داعش آغاز کردند.

بر اساس ارقامی که قول اردوی ۲۰۱ سیلاب نشر کرده است، در دو روز گذشته بیش از ۹۰ عضو گروه داعش در ولسوالی اچین ننگرهار کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG