لینک های دسترسی

Breaking News

رهبران داعش در حملات هوایی امریکا در شمال افغانستان کشته شدند


در عملیات تازۀ نیرو های ویژۀ امنیتی أفغان با حمایت هوایی نیرو های امریکایی، پانزده جنگجوی شاخۀ خراسان گروه دولت اسلامی در ولایات جوزجان و سر پل کشته شده اند.

دفتر مطبوعاتی ناتو گزارش داده است که در حملۀ هوایی نیرو های امریکایی که به تاریخ ۱۶ مارچ انجام شده، عمر و ابو سمیه، رهبران شاخۀ خراسان داعش حین ملاقات در ولایت سر پل، هدف قرار گرفته اند.

عمر و سمیه، جاگزین خطاب اکا، تسهیل کنندۀ ارشد جنگجویان خارجی شاخۀ خراسان گروه داعش شده اند؛ فردیکه در ۲۸م جنوری بازداشت شد. گفته می شود گروه داعش نتوانسته است به گونۀ شاید و باید در افغانستان نتوانسته ریشه بدواند؛ لذا بیشتر روی استخدام و کارگیری جنگجویان و تجهیزات خارجی در شمال افغانستان اتکا می کرده است.

در حملۀ بعدی که ناوقت شب شانزدهم مارچ بر پایگاه شاخۀ خراسان گروه داعش در جوزجان انجام شده، ۱۳ دهشت افگن کشته شده است. این حملۀ هوایی که توسط نیروهای بین المللی حمایت قاطع در آن ولایت انجام شده، گمان برده می شود که یکی از پناهگاه های امن استخدام و پذیرایی جنگجویان خارجی و تجهیزات بوده باشد.

جان نیکلسن، فرماندۀ نیرو های حمایت قاطع در افغانستان می گوید"قابلیت و ظرفیت نیرو های حمایت قاطع این اطمینان را ایجاد خواهد کرد که افغانستان یکبار دیگر نمی تواند به عنوان پایگاه امن دهشت افگنان فرامنطقه یی قرار گیرد که ایالات متحده و شرکای بین المللی شان را تهدید کنند."

در دو ماه گذشته، نیرو های بین المللی حمایت قاطع و ایالات متحده، شاخۀ خراسان گروه داعش را هدف قرار داده که در آن حملات بیش از ۱۴۰ جنگجوی داعش کشته شده است.

XS
SM
MD
LG