لینک های دسترسی

Breaking News

رادیوی داعش در ننگرهار به نشرات آغاز کرد


نشرات رادیوی داعش کارمندان دولت افغانستان را نامسلمان می خواند.
نشرات رادیوی داعش کارمندان دولت افغانستان را نامسلمان می خواند.

رادیوی گروه دولت اسلامی یا داعش در ولایت ننگرهار به نشرات آغاز کرده و در آن بر علاوۀ تبلیغات شدید بر ضد دولت افغانستان، از جوانان افغان خواسته می شود که به صفوف جنگجویان داعش بپیوندند.

رادیوی "صدای خلافت" از حدود یک ماه به اینسو روز دوساعت روی موج اف ام نشرات دارد. در تبلیغات این رادیو کارمندان حکومت افغانستان را نامسلمان می خواند. همچنان در این رادیو بر ضد ادارۀ استخبارات پاکستان نیز تبلیغ می شود.

کسانیکه در این رادیو صحبت می کنند لهجۀ محلی ننگرهار را داشته و محتویات نشراتی آن تلاوت قرآن، مصاحبه با جنگجویان داعش، ترانه ها به زبان عربی و تبلیغات ضد دولت افغانستان می باشد.

فقیرالله، باشندۀ شهر جلال آباد به صدای امریکا گفت که از دو روز به اینسو نشرات این رادیو را دنبال می کند تا معلوم کند که داعش چی می گوید و چرا جنگ را آغاز کرده است.

مقامهای ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت ننگرهار در مورد نشرات این رادیو ابراز بی خبری می کنند. اما شماری از مقامهای شورای ولایتی ننگرهار در مورد این رادیو ابراز نگرانی کرده و از حکومت می خواهند که هر چه زودتر نشرات آن را توقف دهد.

ذبیح الله زمری عضو شورای ولایت ننگرهار به صدای امریکا گفت که نشرات این رادیو می تواند بر ذهنیت جوانان تاثیر گذاشته و آنان را در مسیر نادرست منحرف سازد.

عطاءالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می گوید که این رادیو از آن سوی خط دیورند نشرات دارد. او گفت که در این مورد با مقامهای آن سوی خط دیورند در تماس اند.

آقای خوگیانی همچنان گفت که حکومت افغانستان در تلاش است تا مرکز نشراتی این رادیو را در داخل افغانستان نیز جستجو و شناسایی کرده و سپس فریکونسی نشراتی آن را مسدود کند.

سخنگوی والی ننگرهار گفت که داعش میدان جنگ رودررو را باخته است و اکنون دست به تبلیغات و شایعه پراگنی زده است.

اما از کیفیت صدا و نشرات این رادیو در درون شهر جلال آباد که فاصلۀ زیادی از خط دیورند دارد، گمان می رود که رادیو صدای خلافت شاید از مربوطات ولایت ننگرهار نشرات داشته باشد.

خبرنگار صدای امریکا از قول باشندگان ولایت ننگرهار گزارش می دهد که نشرات این رادیو در ولسوالی های غنی خیل، در بابا، مهمند دره، لعل پور، کامه، بتی کوت و سرخرود نیز شنیده می شود.

شماری از باشندگان ولایت ننگرهار نیز به این باور اند که صدای گویندۀ رادیو یاد شده شباهت زیاد به صدای گویندۀ پیشین یک رادیوی محلی ننگرهار دارد.

این نخستین باری است که یک رادیو در داخل افغانستان به طرفداری از گروه داعش مستقیماً نشرات دارد. مردم نیز نگران بوده و از حکومت می خواهند که هرچه زودتر این نشرات را متوقف سازد.

XS
SM
MD
LG