لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش ها به نگرانی از افزایش افراط گرایی اسلامی در امریکا


واکنش ها به نگرانی از افزایش افراط گرایی اسلامی در امریکا
واکنش ها به نگرانی از افزایش افراط گرایی اسلامی در امریکا

پیتر کینگ نماینده جمهوری خواه از نیویارک در کانگرس ایالات متحده که ریاست کمیته امنیت داخلی این مجلس را به عهده دارد، با وجود مخالفت های زیاد، جلسه استماعیه یی را درمورد افراط گرایی مسلمانان امریکا به روز پنجشنبه دهم ماه مارچ سال روان دایر نمود.

کینگ این جلسه استماعیه را در حالی به راه انداخت که بارها مسلمانان امریکایی را به عدم همکاری با نیروهای امنیتی و پیروی نکردن از قوانین این کشور متهم نموده است. وی عقیده دارد که بسیاری از مساجد در ایالات متحده امریکا پیروان خود را به "افراط گرایی" تشویق می کند.

پیتر کینگ در مورد این طرح خویش می گوید "اجازه دهید امروز واضح سازم که تا هنوز هم مصمم می باشم که این استماعیه ها باید ادامه پیدا کند، و چنین هم خواهد شد. دست کشیدن از برگزاری آنها عاجز قرار گرفتن در مقابل فشار سیاسی و گریز از مسوولیت این کمیته خواهد بود."

کیت الیسون یکی از دو نماینده مسلمان در کانگرس ایالات متحده، برگزاری همچو جلسات را بی فایده خوانده و می گوید که به راه انداختن این جلسه استماعیه اعتماد مسلمانان وروابط آنانرا با قانون گذارن خدشه دار خواهد ساخت. وی عقیده دارد که مسلمانان ایالات متحده نباید در حاشیه قرار داده شوند.

وی می گوید "بهترین سپر دفاعی علیه مفکوره های افراطی، تداخل اجتماعی و مدنی می باشد."

از سوی دیگر اریک هولدر لوی سارنوال ایالات متحده طی اظهاراتی خطاب به پیتر کینگ، وی را در مورد موضع گیری جانبدارانه اش در قبال جامعه مسلمانان امریکا، هشدار داده است.

همچنان شورای روابط اسلامی امریکا اظهارات کینگ را به شدت محکوم نموده و یکی از نمایندگان این شورا می گوید "بدبختانه این مشکل بسیار روشن و واضح نیست.

کینگ، نماینده مجلس می گوید که در ایالات متحده مساجد بسیاری موجود است... این گفته بسیار روشن نیست، وقتیکه وی از "افراط گرایی" نام میبرد. افراط گرایی اصطلاحی است که در مورد آنانی به کار میرود که با تکیه به اعتقادات خویش با خشونت به منظور صدمه زدن به امریکاییان وارد عمل میشوند. پس من فکر می کنم که به کار گرفتن این اصطلاح بیجا و نامناسب است."

به گفته نیهاد عواد ، ریس شورای روابط اسلامی امریکا، نوعی عدم اعتماد میان مسلمانان ایالات متحده و مقامات پولیس این کشور به وجود آمده است. وی می گوید متاسفانه موارد زیادی وجود دارد که مسلمانان امریکا احساس کرده اند که هدف واقع شده اند . با گذشت زمان جامعه مسلمان ایالات متحده تجربه تلخی از مراجعه مجریان قانون کسب نموده اند.

یکی دیگر از پیامد های این استماعیه، تشکیل ایتلاف "شانه به شانه" بود. پس از ختم جلسه استماعیه یی که از طرف پیتر کینگ جمهوری خواه در کانگرس ایالات متحده بر گزار گردید، گروهی عمده یی از رهبران مسلمانان ، مسیحیان و یهودیان علیه این اقدام پیترکینگ گرد هم آمده و اتحاد جدیدی را تحت نام "شانه به شانه" به وجود آوردند.

به تعقیب این جلسه، رهبران مذهبی ایتلاف "شانه به شانه" با انتشار اعلامیه یی مخالفت خویش را با جلسه استماعیه پیتر کینگ در مورد افراط گرایی مسلمانان امریکایی ابراز نمودند. در این اعلامیه آمده است که آنان مبارزات ملی میان ادیان را برای ترویج تحمل و برده باری به راه انداخته و برای خاتمه بخشیدن به تعصبات علیه مسلمانان، تلاش می نمایند.

  • 16x9 Image

    حفیظ آصفی - واشنگتن

    حفیظ آصفی پس از فراغت از دیپارتمنت ژورنالیزم فاکولته ادبیات پوهنتون کابل در سال ۱۳۵۸تا کنون در رسانه های مختلف ملی و بین المللی به صفت نویسنده، ژورنالیست و منتقد هنری کار کرده است. آصفی از سال ۲۰۰۹ تا کنون در رادیو و تلویزیون آشنا صدای امریکا سرگرم کار است. 

XS
SM
MD
LG