لینک های دسترسی

Breaking News

داعش مسوولیت انفجار 'انتحاری' در کابل را بر عهده گرفت


گروه داعش مسوولیت حملهٔ انتحاری امروز ۱۱ جنوری (۲۱ جدی) در شهر کابل را بر عهده گرفت که در آن پنج نفر کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری اعماق که گزارش های مرتبط به گروه داعش را نشر می‌‌کند خبر داده است که یکی از اعضای این گروه توانست از موانع امنیتی طالبان گذشته و مواد منفجرهٔ حامل خود را در میان کارمندان و محافظین وزارت خارجهٔ حکومت طالبان انفجار دهد.

این گروه ادعا کرده است که در این انفجار حد اقل ۲۰ نفر کشته شده اند.

پیش از این، مقام‌های طالبان از وقوع انفجار انتحاری در نزدیکی دروازۀ ورودی وزارت خارجۀ افغانستان در شهر کابل و کشته شدن کم از کم پنج نفر در اثر این رویداد خبر داده بودند.

شاهدان عینی که از ذکر نام شان در گزارش خودداری کردند، به صدای امریکا گفتند که این رویداد حوالی ساعت ۴:۰۰ عصر روز چهارشنبه ۱۱ جنوری (۲۱ جدی) به وقوع پیوسته و پس از انفجار صدای گلوله‌باری نیز در محل رویداد شنیده شده است.

شفاخانۀ ایمرجنسی در شهر نو کابل و در چند صد متری محل این رویداد گفته است که بیش از ۴۰ زخمی به آن شفاخانه منتقل شد است.

خبرگزاری رویترز از قول یک سخنگوی طالبان گزارش داده است که مهاجم انتحاری قصد ورود به مقر وزارت خارجه را داشت، اما نتوانست موفق به انجام این کار شود.

مهاجر فراهی، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان به خبرگزاری فرانس‌پرس گفته است که این انفجار درست در زمانی رخ داد که یک هیات چینی در مقر وزارت خارجۀ حکومت طالبان سرگرم ملاقات بود.

ستیفن دو جاریک، سخنگوی منشی عمومی ملل متحد این حمله را محکوم کرد و گفت: "این مثال دیگری از افزایش ناامنی است که مایۀ نگرانی شدید ما می‌باشد. بدیهی است که با تداوم چنین خشونت و ناامنی راهی برای آوردن صلح در افغانستان وجود ندارد."

انفجار روز چهارشنبه در ساحه‌ای به وقوع پیوسته است که شماری از سفارت‌خانه های خارجی به ویژه سفارت چین در نزدیکی آن قرار دارد.

تصاویر نشر شده در شبکه‌های اجتماعی دود برخاسته از این انفجار و نیز تلاش برای کمک رسانی به آسیب دیدگان این انفجار را نشان می‌دهد.

XS
SM
MD
LG