لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر خارجۀ اسراییل، خامنه‌ای را 'جنایتکار جنگی' خواند


وزیر خارجه اسراییل در واکنش به کشته شدن ۱۵۰۰ نفر از معترضان، آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، را "جنایتکار جنگی" خواند.

اسراییل کاتز، وزیر خارجه اسراییل، روز سه‌شنبه ۲۴ دسمبر (سوم جدی) در یک پیام تویتر به زبان فارسی نوشته است: "خامنه‌ای یک جنایتکار جنگی است. او دستور قتل ۱۵۰۰ نفر از مردم معترض را داده است و دیوان کیفری بین‌المللی (محکمۀ بین المللی جرایم) یک تحقیق ساده هم نمی‌کند. اما آن‌ها با استاندارد (معیار) دوگانه با اسراییل برخورد می‌کنند‌".

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۲۳ دسمبر (دوم جدی) در گزارش ویژه از کشته شدن حدود ۱۵۰۰ نفر در اعتراضات در ایران خبر داد. رویترز به نقل از سه منبع نزدیک به خامنه‌ای گزارش داد که رهبر ایران به مقام‌های دولتی و امنیتی آن کشور دستور داده بود که برای متوقف کردن اعتراضات "هر کاری را که لازم باشد" انجام دهند.

در پی نشر این گزارش، برایان هاک، نماینده ویژۀ وزارت خارجۀ ایالات متحده در امور ایران گفت که جامعه جهانی باید کسانی‌ را که در کشتن این ۱۵۰۰ نفر دست داشتند مجازات کرده و رژیم ایران را منزوی کند.

تهران تا حال ارقام رسمی از تلفات در جریان تظاهرات سراسر در ایران را نشر نکرده است، اما مقامات امنیتی این کشور دیروز گزارش های را رد کردند که گویا در جریان تظاهرات ۱۵۰۰ نفر کشته شده اند.

از جانب دیگر، شبکه خبررسانی نیمه رسمی مهر ایران امروز از بازداشت اعضای خانوادۀ یک جوانی که در جریان تظاهرات کشته شده بود، خبر داد.

خبررسانی مهر گزارش داده است که این خانواده تلاش داشت یک پروژه "ضد انقلاب" را راه اندازی کند.

XS
SM
MD
LG