لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای فلسطینی ها مبنی بر تخطی اسرائیل از آتش بس


فلسطینی ها می گویند اسرائیل آتش بس را شکست
فلسطینی ها می گویند اسرائیل آتش بس را شکست

کارمندان واقعات عاجل در شهر غزه می گویند بر اثر حمله هوایی اسرائیل بر یک کمپ پناهند گان، یک دختر هشت ساله کشته و سی تن دیگر زخمی گردیده اند. مقامات می گویند این حمله بر کمپ شاتی به روز دو شنبه، فقط چند دقیقه بعد از آغاز آتش بس از جانب اسرائیل، صورت گرفت. قوای نظامی اسرائیل گفت که این واقعه را از نزدیک مورد برسی قرار می دهد.

این در حالیست که اسرائیل چند ساعت قبل گفت که حملات بر باریکه غزه را، به خاطر دسترسی فلسطینی ها به کمک های بشری و برگشت به منازل شان، برای هفت ساعت متوقف می سازد.

قبل از برقراری آتش بس، اسرائیل به روز دو شنبه تانک های خود را در امتداد سرحد با باریکه غزه جا بجا ساخت. حماس، که غزه را کنترول می کند، میگوید در مورد اعلان آتش بس مشکوک است. این گروه بر فلسطینی ها اصرار ورزید که محتاط باشند.

اعلان آتش بس فقط چند ساعت بعد از حمله هوایی اسرائیل در رفح، شهر جنوبی غزه، صورت گرفت که منجر به کشته شدن حد اقل ده فرد ملکی شد که به یک مکتب ملل متحد پناه برده بودند.

پیتر لرنر، سخنگوی نیرو های دفاعی اسرائیل یا آی دی اف گفت نهاد های ملل متحد را هدف قرار نمی دهند" نیرو های اسرائیلی، نهاد های ملل متحد را هدف قرار نمی دهند. باید واضح گردد ، ما تأسیسات ملل متحد را هدف قرار نمی دهیم. در حقیقت، صبح امروز قوای اسرائیل یک تعداد دهشت افگنان سوار بر موتر سایکل را هدف قرار دادند که در نزدیکی مکتب ملل متحد با سرعت زیادی در حرکت بودند."

شاهدان عینی می گویند حمله در حالی صورت گرفت که یک تعداد مردم برای بدست آوردن غذا صف بسته بودند. کرس گینیس سخنگوی نهاد رسیدگی به واقعات عاجل ملل متحد می گوید شواهدی برای موجودیت شورشیان در آن مکتب موجود نیست " شواهدی برای موجودیت و شلیک راکت از جانب شورشیان از داخل مکتب، موجود نیست. به اساس قانون بین المللی شما باید جنگجویان و غیر جنگجویان را از هم تفکیک کنید. شما باید نسبت و تناسب را مد نظر گیرئید، که آیا یک حمله ارزش کشته شدن افراد ملکی را دارد؟"

در ده روز گذشته این سومین بار است که مکاتب ملل متحد در غزه مورد هدف حملات مرگبار قرار می گیرد. بان کیمون سرمنشی ملل متحد این حملات را یک عمل غیر اخلاقی و جنایتکارانه خواند.

در همین حال یک سخنگوی قوای نظامی اسرائیل گفت به تخریب تقریبا تمام تونل های نزدیک شده اند که گفته می شود شورشیان از آن تونل ها برای انتقال سلاح و حمله بر اسرائیل استفاده می کردند.

بر اساس یک گزارش دیگر فقط چند ساعت قبل از آغاز آتش بس، دنیل منصور، یک رهبر شورشیان فلسطینی در اثر حملات اسرائیل کشته شد.

فلسطینی ها می گویند در اثر حملات اسرائیل بر باریکه غزه یک هزار و هشتصد فلسطینی کشته شده و حدود هشت هزار دیگر زخمی شده اند. اسرائیل می گوید شصت و چهار عسکر و سه فرد ملکی خود را از دست داده است.

XS
SM
MD
LG