لینک های دسترسی

Breaking News

شهروندان اسراییل می‌توانند برای تجارت و زیارت به عربستان بروند


حکومت اسراییل امروز ۲۶ جنوری (ششم دلو) اعلام کرد که شهروندان این کشور پس از این می‌توانند به منظور تجارت و زیارت به عربستان سعودی مسافرت کنند.

این اعلام وزارت داخله اسراییل تاثیرات محدود عملی خواهد داشت، زیرا شهروندان اسراییلی پیش از این از طریق کشورهای دیگر، به ویژه اردن،‌ به عربستان سعودی مسافرت می‌کردند.

وزارت داخله اسراییل گفته است که مسلمانان اسراییلی پس از این می‌توانند برای ادای مناسک حج و عمره به عربستان مسافرت کنند.

اسراییل پیش از این نه به یهودیان و نه هم به مسلمانان اسراییلی رسماً اجازه مسافرت به عربستان را نداده بود و گمان می‌رود که این اقدام در پی گرم شدن روابط میان دو کشور اتخاذ شده باشد.

اسراییل با دو کشور اسلامی، اردن و مصر، پیمان صلح دارد، اما اشغال سرزمین‌های فلسطینی، عمده‌ترین موضوعی است که سبب شده تا اسراییل با سایر کشورهای عرب پیمان مشابه داشته باشد.

بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل صبح امروز از محمد عیسی،‌ رییس لیگ مسلمانان جهان مستقر در شهر مکه برای اشتراک در مراسم یادبود از ۷۵مین سالروز آزادی زندانیان اسراییلی از کمپ مرگ نیروهای نازی آلمان، تمجید کرد.

صدر اعظم اسراییل پس از ملاقات با اعضای کابینه اش راهی واشنگتن شد تا پروژه دونالد ترمپ برای صلح میان اسراییل و فلسطین را به بحث بگیرد.

فلسطینی‌ها پینشهاد رییس جمهور ترمپ را رد کرده اند اما ایالات متحده امیدوار است که عربستان سعودی بتواند بر مقام‌های فلسطینی فشار وارد کند تا این ابتکار را که از مزایا و حمایت اقتصادی برخوردار است، بپذیرند.

XS
SM
MD
LG