لینک های دسترسی

Breaking News

آتش بس میان اسرائیل و فلسطینی ها پایان یافت


اسرائیل، حماس را به نقض آتش بس متهم کرد
اسرائیل، حماس را به نقض آتش بس متهم کرد

آتش بس میان اسرائیل و فلسطینی ها که قرار بود ۷۲ ساعت دوام کند، پس از ۹۰ دقیقه در هم شکست.

اسرائیل میگوید که پس از توقف آتش بس، درگیری دوباره آغاز شد و اردوی اسرائیل جنوب باریکه غزه را بمباردمان کرد که به گفته مقامات محلی کم از کم ۲۷ فلسطینی کشته شد. در عین زمان حماس نیز بر اسرائیل راکت شلیک کرد.

دفتر بنیامین نتن یاهو، صدراعظم اسرائیل با انتشار اعلامیه تندروان غزه را مقصر نقض آشکارا آتش بس خواند که قرار بود برای سه روز ادامه یابد.

خبرنگار صدای امریکا ازباریکه غزه گزارش میدهد که هر دو طرف مواضع خود را مستحکم می کنند و هیچ نشانه از ختم جنگ دیده نمی شود.

انتظار می رفت هیأت اسرائیلی و فلسطینی برای گفتگو پیرامون اختلافات اساسی بین اسرائیل و حماس روانه قاهره شوند و مقامات ایالات متحده نیز بخش این مذاکره باشد اما در حال حاضر بعد از درهم شکستن شدن آتش بس، واضح نیست که آیا این مذاکرات برگزار خواهد شد یا خیر.

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده دیروز هشدار داده بود که آتش بس موقتی است و این فرصت باید از دست نرود.

او همچنان گفت که مردم درباریکه غزه حق دارند تا در آرامش زندگی کنند و در عین حال، امنیت اسرائیل نیز باید مد نظر گرفته شود.

وزیر خارجه ایالات متحده امریکا از هر دو طرف خواست تا برای حل این بحران سخت تلاش کنند.

آقای کری گفت که استفاده ازاین فرصت مربوط به تمام آنان می شود. بحران اسرائیل و فلسطین موضوع پیچیده است که سال ها را در بر گرفته و رسیدن به این نقطه نیز آسان نبوده است.

در درگیری های اخیر بین اسرائیل و فلسطین، یک هزارو چهارصد فلسطینی و بشمول سه غیرنظامی ۶۰سرباز اسرائیلی نیز کشته شده است.

در اثر این درگیری ها بیش از ۲۲۰ هزار فلسطینی بی جا شده است و مطابق به گزارش سازمان ملل متحد، نه هزار خانه مسکونی در نواز غزه تخریب شده است.

گزراش صدای امریکا

برگردان: رویا زمانی

XS
SM
MD
LG