لینک های دسترسی

Breaking News

در بحبوبهٔ جنگ غزه، آلمان به بازماندگان هولوکاست پول توزیع می‌کند 


یکی از بازماندگان هولوکاست
یکی از بازماندگان هولوکاست

آلمان امروز ۱۱ اپریل (۲۳ حمل) گفت که برای بازماندگان هولوکاست در اسراییل ۲۵ میلیون یورو(۲۷ میلیون دالر) را در نظر گرفته است تا آنان را در مقابله با تاثیرات حملهٔ حماس و جنگ غزه کمک کرده باشد.

هولوکاست به رویدادی گفته می‌شود که در آن نازهای آلمان در جریان جنگ جهانی دوم حدود شش میلیون یهودی را کشتند.

بر اساس معلومات سازمان کنفرانس دعاوی (Claims Conference) در اسراییل ۱۱۳۰۰۰بازماندهٔ هولوکاست حضور دارد و هر کدام آن از این درک یک بار۲۲۰ یورو پول نقد دریافت خواهند کرد.

این سازمان تلاش دارد برای بازماندگان هولوکاست از آلمان غرامت بگیرد و روی این موضوع با حکومت آلمان کار کرده است.

سخنگوی وزارت مالیهٔ آلمان گفت که اکثریت بازماندگان هولوکاست از حملات حماس شدیداً صدمه دیده اند و این پول‌ها با آنان در این "وضعیت جنگی هولناک" کمک خواهد کرد.

آلمان حامی سرسخت اسراییل است و پاسخ برلین به حملات حماس و درگیری های متعاقب آن به خاطر گذشته تاریک این کشور در جریان جنگ جهانی دوم بوده است.

این درحالی است که هفتهٔ گذشته حکومت نیکاراگوا در محکمهٔ بین المللی عدالت آلمان را متهم کرد که از طریق حمایت نظامی و سیاسی از اسراییل،‌ ''نسل‌کشی فلسطینی‌ها'' را تسهیل کرده است.

نیکاراگوا از قضات محکمه بین المللی عدالت خواسته است تا ''اقدامات اضطراری'' را برای توقف فراهم‌آوری تسلیحات و سایر کمک‌های برلین به اسراییل را روی دست بگیرد.

اما سباسشن فیشر، سخنگوی وزارت خارجهٔ آلمان گفت: ''ما ادعاهای نیکاراگوا را رد می کنیم.''

فیشر افزود:‌ ''آلمان نه از کنوانسیون نسل‌کشی تخطی کرده و نه قوانین بشردوستانه بین المللی رانقض کرده است و ما این موضوع را به صورت کامل در محکمه بین المللی عدالت نشان خواهیم داد.''

آلمان در ماه جنوری سال روان میلادی گفت که کمک‌های مالی خود برای دفتر ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی را به حالت تعلیق آورده است تا در مورد اتهام اسراییل مبنی بر دست داشتن اعضای این دفتر در حملات هفتم اکتوبر سال گذشته تحقیق صورت بگیرد.

اسراییل به تاریخ هفتم اکتوبر ۲۰۲۳ پس از آن بر ضد حماس اعلام جنگ کرد که تندروان این گروه بر جنوب اسراییل حمله کردند. به گفتۀ مقام‌های اسراییلی، جنگجویان این گروه نزدیک به ۱۱۶۰ نفر، عمدتاً غیرنظامیان، را کشتند و بیش از ۲۴۰ نفر دیگر را گروگان گرفتند.

اسراییل نیز غزه را آماج حملات قرار داده که در نتیجهٔ‌ آن، بخش اعظم نوار غزه به مخروبه مبدل شده است. به گفتهٔ وزارت صحت غزه، در اثر حملات اسراییل بیش از ۳۳۵۰۰ نفر کشته شده اند که بیشتر شان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش‌های رویترز و فرانس‌پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG