لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز اعمار منازل جدید در سرزمین های اشغالی فلسطین


construction
construction
اسرائیل از قرار دادی ها برای اعمار تقریبا 1200 منزل جدید در سرزمین های اشغالی دعوت کرده است که فلسطینی ها ادعای مالکیت آنرا دارند. این یک اقدام بحث برانگیز است که سه روز قبل از آغاز مجدد مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین صورت گرفته است.

سخنگوی بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل، گفت که این حرکت مانع پیشرفت مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین نخواهد شد.

رجیف سخنگوی صدراعظم اسرائیل :" ما در حال اعمار ساختمان بلاک های بزرگ در بیت المقدس هستیم، و در هر طرح صلح در پانزده سال گذشته ، این مسئله مورد بحث قرار گرفت ، این مناطق بخشی از اسرائیل باقی میماند."

صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی، اسرائیلی ها را متهم از بین بردن راه حل معضله اسرائیل و فلسطینیان کرد.

صائب عریقات :" من فکر می کنم که اعلام دولت اسرائیل با هشتصد واحد مسکونی در کرانه غربی و سنگ گذاری در جبل المکابر در شرق بیت المقدس ، نه تنها باعث تضعیف اعتماد میشود بلکه از نتیجه مثبت مذاکرات جلوگیری میکند و به سادگی راه حل دو کشور را از بین می برد."
آغاز روند مسکن گزینی در اراضی اشغالی
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:06 0:00

فلسطینی ها ادعای شرق بیت المقدس و کرانه غربی را برای یک دولت مستقل میکنند و می گویند گسترش شهرک سازی اسرائیل برای آنها رسیدن به آن را دشوار تر می کند.
این درحالیست که گیدو وسترویلی ، وزیر امور خارجه آلمان، با شیمون پریز، رئیس جمهور اسرائیل، و دیگر سیاستمداران اسرائیل به روز یکشنبه ملاقات نمود تا پشتیبانی اروپا را برای تجدید مذاکرات صلح با فلسطینی ها ابراز نماید.

ملاقات این دو شخصیت قبل ازآغاز مذاکرات اسرائیل و فلسطینی ها در بیت المقدس صورت گرفت.

وسترویلی می گوید: " این زمان بسیار مهم برای کشور شما است. این زمان حیاتی برای کل منطقه است. به این معنی که هر کس در جامعه بین المللی، به ویژه در اروپا، فراتر از مسئولیت خود می دانند که از این مذاکرات مستقیم حمایت نمایند.

تزیپی لیفنی و مذاکره کننده ارشد با فلسطینی ها به روز یکشنبه گفت که از ارتباط روابط اتحادیه اروپا و اسرائیل با مناقشه اسرائیل و فلسطینی ها باید اجتناب ورزید.

وزیرعدلیۀ اسرائیل می گوید: "من فکر می کنم که این یک فرصت برای گفتن آنست که مرزهای آینده اسرائیل و دولت آینده فلسطین مورد بحث و توافق در مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی ها قرار گیرد."

صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی از جامعه بین المللی خواست تا این طرح اسرائیل را محکوم کند، که به گفته وی فرصت برای صلح را تضعیف می بخشد.

آخرین فرصت مذاکرات مستقیم میان اسرائیل و فلسطینی ها در سال 2010 سقوط کرد.
XS
SM
MD
LG