لینک های دسترسی

Breaking News

گفتگوی نتنیاهو و رییس استخبارات امریکا در مورد توقف عملیات رفح 


از چپ به راست: ویلیم برنز، رییس ادارهٔ استخبارات ایالات متحده و بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل
از چپ به راست: ویلیم برنز، رییس ادارهٔ استخبارات ایالات متحده و بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل

یک مقام اسراییلی می‌گوید که ویلیم برنز، رییس ادارهٔ استخبارات ایالات متحده و بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل در مورد احتمال توقف عملیات نظامی بر رفح در ازای رهایی گروگان‌ها گفتگو کردند.

این مقام اسراییل که نخواست در گزارش نامش ذکر شود به فرانس‌پرس گفت: "هر دو جانب احتمال توقف عملیات اسراییل در رفح را در ازای رهایی گروگانان به بحث گرفتند."

برنز در تلا‌ش های میانجی‌گری برای توافق میان اسراییل و حماس دخیل بوده است.

این در حالی است که مذاکرات برای توافق میان اسراییل و حماس در مصر نیز آغاز شده است. حماس روز دوشنبه گفت که پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس را میپذیرد.

اسراییل انتقادات و هشدارهای بین المللی را نادیده گرفته و عملیات زمینی را در شرق رفح آغاز کرده است؛ جاییکه بیش از یک میلیون فلسطینی از جنگ اسراییل-حماس پناه برده اند.

رسانهٔ رسمی مصر امروز هشتم می (۱۹ ثور) گزارش داد که مذاکرات به هدف توافق روی شرایط آتش‌بس هفت ماهه در قاهره "میان تمام جوانب" برگزار شد.

کارین ژان پییر، سخنگوی قصر سفید، نیز تایید کرد که مذاکرات در قاهره جریان دارد.

او افزود که ارزیابی‌ها نشان میدهد که اسراییل و حماس خواهند توانست اختلافات باقی مانده در خصوص توافق آتش‌بس را حل کنند و ایالات متحده از این روند حمایت می‌کند.


حماس هشدار داده است که مذاکرات جاری آخرین فرصت اسراییل برای نجات حدود ۱۲۸ گروگان خواهد بود.

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر جنوب اسراییل حمله کرد. به گفته اسراییل، تندروان حماس در آن حمله دست‌کم ۱۱۷۰ نفر را کشتند و نزدیک به ۲۵۰ نفر را گروگان گرفتند.

اسراییل نیز در واکنش به این حمله، حملات انتقام جویانه خود را بر غزه آغاز کرد که به گفتهٔ وزارت صحت غزه که تحت کنترول گروه حماس است، باعث کشته شدن نزدیک به ۳۵ هزار فلسطینی، عمدتاً زنان و کودکان، شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG