لینک های دسترسی

Breaking News

یک شرکت اسراییلی از موتر برقی هوایی خود رونمایی کرد


یک شرکت نوپا اسراییلی به نام " ایر " از نخستین موتر برقی هوایی خود که می‌تواند مسافت ۱۷۷ کیلومتر را طی کند، رونمایی کرد.

هدایت این موتر هوایی بسیار آسان است و به صورت عمودی از زمین بلند می‌شود و فرود می‌آید.

این شرکت نوپای اسراییلی دو سال است که با سازمان هوانوردی فدرال امریکا " اف ای ای " همکاری می‌کند و انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۳ مجوزهای لازم برای فروش این موترها را کسب کند.

این موتر دو نفره «ایر ون» نام دارد، وزن آن ۹۷۰ کیلوگرم است، و می‌تواند مسافتی تا حداکثر ۱۷۷ کیلومتر را طی کند.

شرکت ایر سال گذشته با بودجه‌ای کمتر از ۱۰ میلیون دالر، آزمایش‌های بدون سرنشین این موتر هوایی را با موفقیت انجام داد و امیدوار است تا سال ۲۰۲۴ فروش این محصول را به مشتریان در ایالات متحده آغاز کند.

به گفته مدیران شرکت، نمونه‌های اولیه ایر ون در حال تولید است و احتمالاً به قیمت مشابه یک موتر لکس و گران قیمت فروخته خواهد شد.

در سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی در زمینه حمل و نقل هوایی شهری که این روزها محبوبیت زیادی دارد سرمایه‌گذاری کرده‌اند، و چندین شرکت برای کسب مجوزهای لازم با سازمان هوانوردی فدرال امریکا در تماس هستند.

به گفته مدیران شرکت ایر، موترهای هوایی این شرکت به مشتریان معمولی و برای مصرف شخصی فروخته می‌شود و نه شرکت‌های تجاری، و خریداران با استفاده از نرم‌افزار ساده‌ای موتر را هدایت می‌کنند و نیازی به تمرینات پیلوتی نخواهند داشت.

با توجه به گستردگی فضای هوای آزاد در ایالت متحده، امریکا می‌تواند اولین بازار قابل اتکای شرکت ایر برای فروش محصول خود باشد. این شرکت اسراییلی پیش بینی می‌کند که شاید تقاضا برای خرید ایر ون به ۱۵ هزار عراده در سال برسد.

شرکت ایر برای گذراندن سایر مراحل صدور مجوز سازمان هوانوردی فدرال امریکا، در حال جمع‌آوری سرمایه بیشتر است، اما درباره مبلغ مورد نیاز توضیح نداده است.

XS
SM
MD
LG