لینک های دسترسی

Breaking News

آیا هند تا یک ماه دیگر واکسین کووید۱۹ تولید می‌کند؟


ریس اداره پژوهش‌های طبی هند گفته است که این کشور احتمالاً تا ۱۵ ماه اگست روند تطبیق واکسین کووید۱۹ را آغاز خواهد کرد.

این پیشبینی در نامهٔ که از سوی رییس شورای مطالعات طبی هند نوشته شده امروز سوم جولای (۱۳ سرطان) در رسانه ها درز کرد که انتقادات متخصصین صحی را در قبال داشت.

این در حالی است که دها واکسین دیگر در سراسر جهان در مراحل مختلف انکشافی قرار دارد.

واکسینی که شرکت بهارت بایوتک و شورای مطالعات طبی هند روی آن کار می‌کنند در جریان هفتهٔ جاری اجازه آزمایش مرحله نخست و دوم را دریافت کرد.

در این نامه آمده است: "پیشبینی شده است که واکسین برای استفاده صحت عامه در نهایت تا تاریخ ۱۵ ماه اگست سال ۲۰۲۰ پس از تکمیل آزمایشات کلینیکی آغاز شود."

در مراحل اول و دوم، واکسین از رهگذر مصوونیت آن تحت آزمایش قرار می‌گیرد و در مرحلهٔ سوم موثریت آن آزمایش می‌شود.

هر مرحله کم از کم چندین ماه را در بر می‌گیرد و متخصصین می‌گویند که آزمایشات واکسین به این سرعت، پیشینه نداشته است.

برخی از مقامات این اداره گفته اند که این نامه به هدف مکالمهٔ خصوصی نوشته شده بود و از آن برداشت نادرست صورت گرفته است.

این مقامات که از ذکر نام شان خودداری کرده اند گفته اند که هدف شورای مطالعات طبی هند این بوده است که تمامی مراحل واکسین تا ۱۵ ماه اگست تکمیل شود و از آغاز روند تولید و استفاده از واکسین در آن ذکر نشده است.

اما کرشنا ایلا، مدیر شرکت بهارت بایتوتک به آژانس خبری رویترز گفته است که در صورت آزمایش موفقانه کلینیکی، این شرکت همه ساله ۳۰۰ میلیون دوز واکسین کووید۱۹ را تولید خواهد کرد.

این در حالی است که شرکت دوا سازی زایدس کادیلا هند گفته است که اجازه آزمایش واکسین کووید۱۹ بر انسان‌ها را دریافت کرده است.

این شرکت دواسازی به گونه جداگانه تلاش دارد به واکسین کووید۱۹ دست یابد.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح جمعه سوم جولای (۱۳ سرطان) این ویروس در سراسر جهان جان ۵۲۱ هزار و ۶۹۳ نفر را گرفته و بیش از ۱۰ میلیون و ۸۹۰ هزار نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG