لینک های دسترسی

Breaking News

آمادگی اتحادیه افریقا برای میانجیگری در ساحل عاج


آمادگی اتحادیه افریقا برای میانجیگری در ساحل عاج
آمادگی اتحادیه افریقا برای میانجیگری در ساحل عاج

به روز یکشنبه رهبران بورکینه فاسو، چاد، موریتانیا، افریقای جنوبی و تانزانیا در شهر نواکچاد در موریتانیا جلسه نمودند تا مامورین اتحادیه افریقایی آنان را در جریان آخرین تحولات در بن بست بین لوران بگبو رییس جمهور بر سر اقتدار و آلاسان اوتارا، صدراعظم سابق و برنده مورد تایید اتحادیه افریقا برای ریاست جمهوری، قرار دهند.

بر اساس گزارش سکات سترن، خبرنگار صدای امریکا این رهبران بزودی به ساحل عاج مسافرت خواهند نمود تا با رقبای سیاسی آن کشور ملاقات نمایند.

حکومت آقای بگبو میگوید میانجیگری اتحادیه افریقایی را در صورتی قبول میکند که آنان تصویب شورای قانون اساسی را مبنی بر برنده شدن بگبو، به آزمون نگیرند.

آقای اوتارا میگوید، مردم ساحل عاج نباید توقع زیادی از مساعی اتحادیه افریقایی داشته باشند و باید همچو قیام مردم مصر علیه حکومت بر پا خیزند.

بن کی مون، سر منشی ملل متحد میگوید ساحل عاج باید با هیات اتحادیه افریقایی همکاری نمایند. مارتین نیسرکی سخن گویی ملل متحد میگوید:

«سر منشی ملل متحد در مورد ادامه خشونت ها و پلان مظاهرات نگران میباشد زیرا این عمل منجر به افزایش تنش ها شده و امکانات ختم زودتر و صلح آمیز این بحران را کمتر خواهد ساخت. وی خواهان ختم فوری خشونت ها علیه مردم ملکی و خودداری از مظاهرات گردیده است. وی همچنان خواهان ختم ممانعت ها از عملیات ملل متحد و پایان محاصره هوتل گلف گردیده است.»

حکومت بگبو قبلاً گفته بود که محاصره هوتل محل اقامت آقای َوتارا را متوقف نخواهد نمود، زیرا به صد ها شورشی سابق با وی در آنجا هستندو اجازه نخواهند داشت آزادانه در کشور رفت و آمد نمایند.

XS
SM
MD
LG