لینک های دسترسی

Breaking News

جاپان تجویز ادویه ضد کروناویروس را تصویب کرد 


ادویه ریمدیسویر در شرکت گیلیاد ساینسس جاپان
ادویه ریمدیسویر در شرکت گیلیاد ساینسس جاپان

حکومت جاپان امروز هشتم ماه می (۱۹ ثور) گفت که امیدوار است ادویه ریمدیسویر، ضد ویروس، را برای بیماران مصاب به کووید۱۹ به دست آورد.

وزارت صحت جاپان، در یک تصمیم فوری به روز پنجشنبه پیشنهاد یک شرکت علمی برای استفاده از ادویه ریمدیسویر جهت معالجه بیماران مصاب به کووید۱۹ را تصویب کرد.

وزارت صحت جاپان پیشنهاد شرکت Gilead Sciences را برای استفاده از این ادویه سه روز پس از دریافت آن تصویب کرد.

ایالات متحده هفته گذشته استفاده فوری ریمدیسویر را پس از آن مجاز قرار داد که ظاهراً روند صحت‌یابی بیماران مصاب به کووید۱۹ را تسریع بخشید.

توافق همکاری

شنزو آبه، صدر اعظم جاپان در یک تماس تلیفونی با دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده روی همکاری نزدیک در ساختن واکسین‌ها و ادویه ضد کرووید۱۹ توافق کرد.

مقامات جاپانی امروز به خبرنگاران گفتند که رهبران دو کشور در مورد وضعیت کووید۱۹، ایجاد واکسین‌ها و ادویه و اقدامات برای بازگشایی اقتصاد دو کشور صحبت کردند.

ایالات متحده با بیش از ۱.۲ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۷۵ هزار مورد مرگ در صدر فهرست کشورهای قرار دارد که کروناویروس در آن شیوع یافته است.

جاپان که هنوز هم قیود بر گشت و گذار در آن نافذ است، در حدود ۱۵۵۰۰ مورد ابتلا و ۵۸۰ مورد مرگ ناشی از کرونایروس را گزارش داده است.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح جمعه هشتم می (۱۹ ثور) بیش از سه میلیون و ۸۵۹ هزار نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۶۹ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG