لینک های دسترسی

Breaking News

خشکسالی سال گذشته ۲۲ ولایت افغانستان را متضرر کرد


سازمان خوراکۀ جهان در افغانستان گفته است که سال گذشته، آمار متضررین خشکسالی در افغانستان بیشتر از تخمین بود و به همین دلیل در اواخر آن سال این اداره در روند کمک‌رسانی با مشکل مواجه شد.

زلاتن میلیسیچ که امروز چهارشنبه اول حوت، هنگام تسلیم‌شدن کمک ۱۳ میلیون دالری جاپان در کابل صحبت می‌کرد، گفت که در سال ۲۰۱۸ میلادی باشندگان ۲۲ ولایت افغانستان با مشکلات خشکسالی مواجه بودند.

او گفت: "کمک جدید ۱۳ میلیون دالر جاپان به دبلیو اف پی این امکان را داد که ما با بیشتر کسانی که به کمک نیاز داشتند، کمک کنیم. ما کمک‌های خود را از ۱.۴ میلیون متضررین خشکسالی به ۲.۵ میلیون می‌رسانیم".

رئیس سازمان خوراکۀ جهان در افغانستان گفت که سال گذشته این نهاد به سه میلیون آسیب‌دیدگان خشکسالی کمک کردند.

به گفتۀ وی، این اداره برعلاوۀ کمک به آسیب‌دیدگان خشکسالی، به حدود ۲.۵ میلیون افغان‌های بیجاشده و برگشت‌کننده نیز کمک کرده است.

محمد قسیم حیدری، معاون وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان، ۱۳ میلیون دالر کمک جاپان را بجا دانست و گفت که این کمک روند کمک‌رسانی را تا پایان زمستان تقویت خواهد کرد.

آقای حیدری گفت: "۱۳ میلیون دالر کمک جاپان به دبلیو اف پی، برای امور کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان خشکسالی باارزش است که در شرایط کنونی با دولت افغانستان کمک می‌شود".

به گفتۀ وی، در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳۰ هزار خانواده در هرات، ۱۸ هزار خانواده در بادغیس و ۶۰۰۰ خانواده نیز در غور به دلیل خشکسالی بیجا شده اند.

کیچی هاراُ شارژدافیر جاپان گفت که سال گذشته، کمبود شدید مواد خوراکی در افغانستان، اکثر مناطق را متأثر ساخته بود و کشورش تصمیم گرفت که در همکاری با سازمان خوراکه جهان، کمک‌های اضطراری را برای مقابله با خشکسالی فراهم کند.

XS
SM
MD
LG