لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع امریکا، طالبان را دشمنان وحشی خواند


وزیر دفاع امریکا گفت که سرگرم گفت و شنود با رهبران افغان است
وزیر دفاع امریکا گفت که سرگرم گفت و شنود با رهبران افغان است

وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا، طالبان را دشمنان وحشی خواند و تعهد کرد که امریکا یکجا با حکومت افغانستان این گروه را شکست خواهد داد.

جیم متیس گفت که ۲۰۱۷ سال دشوار دیگر برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغان خواهد بود، اما به گفتۀ وی نیروهای بین المللی در مبارزه بر ضد تروریزم، دوشادوش سربازان افغان خواهند ایستاد.

آقای متیس روز دوشنبه در جریان سفر غیر منتظره اش به کابل در یک کنفرانس خبری با جان نکلسن، فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، گفت که برای گفت و شنود با مقام‌های افغان به افغانستان سفر کرده است.

جیم متیس گفت که سرگرم گفت و شنود با رهبران افغان است تا بر اساس آن، بهترین ارزیابی و مشورت را در مورد افغانستان به رئیس جمهور دونالد ترمپ بدهد.

حکومت دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، سرگرم کار روی پالیسی امریکا در مورد افغانستان است.

پیش از آقای متیس، هربرت ریموند مک ماستر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ترمپ هفتۀ گذشته به کابل سفر کرد و در مورد مسایل امنیتی و نظامی، با مقام‌های افغان صحبت کرد.

جنرال نکلسن خواستاراعزام شمار بیشتر نظامیان امریکایی به افغانستان شده است تا به گفتۀ وی "بن بست" به میان آمده در آن کشور از میان برداشته شود.

فرمانده ارشد نظامیان امریکایی در افغانستان همچنان گفته است که امسال، سال شکست گروه دولت اسلامی یا داعش در افغانستان است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG