لینک های دسترسی

Breaking News

متیس: اسد هشدار امریکا را جدی گرفت


جیم متیس گفته است اگر قوای حکومت سوریه بار دیگر از سلاح کیمیایی استفاده کند، شخص بشارالاسد و نظامیان آن کشور، "هزینۀ بزرگی" را خواهند پرداخت
جیم متیس گفته است اگر قوای حکومت سوریه بار دیگر از سلاح کیمیایی استفاده کند، شخص بشارالاسد و نظامیان آن کشور، "هزینۀ بزرگی" را خواهند پرداخت

جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، گفته است که به نظر می رسد که بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه، هشدار امریکا را جدی گرفته است.

دو روز قبل حکومت ایالات متحده اعلام کرد که حکومت سوریه پلان دارد بار دیگر از سلاح کیمیایی در آن کشور استفاده کند و هشدار داد که در صورت چنین اقدام، واشنگتن بر ضد آن عمل خواهد کرد.

آقای متیس با نشر یک اعلامیه گفته است که اجتناب سوریه از کاربرد سلاح کیمیایی نشان می دهد که رئیس جمهور آن کشور هشدار ایالات متحده را جدی گرفته است.

در اعلامیۀ وزیر دفاع ایالات متحده آمده است هرگاه قوای حکومت بشارالاسد بار دیگر از سلاح کیمیایی استفاده کند، شخص اسد و نظامیان آن کشور، "هزینۀ بزرگی" را خواهند پرداخت.

اظهارات مقامات امریکایی پس از آن بیان شد که استخبارات ایالات متحده گزارش داد که آنان "آمادگی های بالقوه" را تشخیص داده اند که حکومت سوریه بار دیگر در صدد استفاده از سلاح کیمیایی است، اتهامی که از سوی مقامات سوری رد شده است.

اظهارات ایالات متحده، واکنش روسیه را نیز در پی داشته است. سخنگوی کرملین روز سه شنبه ارزیابی‌های استخباراتی ایالات متحده را به چالش کشیده گفت "هیچ اطلاعاتی درباره احتمال استفادۀ دمشق از سلاح‌های کیمیایی در دست ندارد."

دمیتری پسکوف گفت "بدون شک، ما اینگونه تهدیدها علیه رهبری مشروع جمهوری عربی سوریه را غیرقابل قبول می دانیم."

در حملۀ سلاح کیمیایی که به تاریخ چهارم ماه اپریل در منطقۀ خان شیخون ولایت ادلب سوریه صورت گرفت، حدود ۱۰۰ نفر به شمول ۱۱ کودک کشته شد. استفاده از سلاح کیمیایی در سوریه موجب انتقاد شدید جامعۀ بین المللی از جمله ایالات متحده شد.

سه روز پس از حملۀ سلاح کیمیایی در ادلب سوریه،رئیس جمهور ایالات متحده، ، فرمان حملۀ میزایل امریکا را بر سوریه صادر کرد که در آن پایگاه هوایی الشعیرات، هدف ۵۹ میزایل قرار گرفت.

XS
SM
MD
LG