لینک های دسترسی

Breaking News

کتاب یادداشت های قصر سفید بولتن حق نشر یافت


محکمه فدرال به جان بولتن، مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترمپ، اجازه نشر کتاب‌اش در مورد یادداشت های قصر سفید را داد، اما گفت که اقای بولتن با پخش نخسه‌های این کتاب، امنیت ملی امریکا را به خطر انداخته است.

با وجود آنکه اکنون جان بولتن می‌تواند کتاب‌اش را چاپ کند، رییس جمهور ترمپ آنرا پیروزی برای خودش خوانده گفت که کسی که بر دیگران بم پرتاب می‌کرد اکنون خودش زیر بم قرار گرفته است.

آقای ترمپ در صفحهٔ تویتراش نوشته است: بولتن از قانون تخطی کرده و مورد انتقاد قرار گرفت و سرزنش شد و قیمت گزافی را خواهد پرداخت. او دوست داشت بر دیگران بم پرتاب کند و دیگران را بکشد. حال بر خودش بم پرتاب خواهد شد.

قاضی فدرال امروز ۲۰ جون (۳۱ جوزا) با وجود تلاش های رییس جمهور برای جلوگیری از نشر آن، اجازه نشر کتاب را داد. دونالد ترمپ نگران است که در این کتاب معلومات سری فاش خواهد شد.

گفته می‌شود که در این کتاب در مورد روند تصمیم گیری ترمپ پیرامون موضوعات وابسته به پالیسی خارجی زمانی که بولتن منحیث مشاور امنیت ملی او ایفای وظیفه می‌کرد، نوشته شده است.

قاضی گفت که آقای بولتن بدون منظوری نهایی مقامات استخبارات ملی کتاب اش را نشر کرده و ممکن آسیب برگشت ناپذیری را به امنیت ملی وارد کرده باشد.

قاضی در فیصله نهایی اش نوشته است که چون مشاورپیشین امنیت ملی از قبل ۲۰۰ هزار نسخهٔ کتاب را به کتاب‌فروشی های سراسر امریکا توزیع کرده است، تلاش برای جلوگیری از نشر آن بی‌هوده خواهد بود.

قرار است کتاب بولتن (tell-all) به روز سه شنبه رسماً نشر و پخش شود.

XS
SM
MD
LG