لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا تمرینات نظامی مشترک با کوریای جنوبی را به تعلیق در آورد


وزارت دفاع ایالات متحده یا پنتاگون، تمرینات نظامی مشترک با کوریای جنوبی را رسماً به تعلیق در آورد.

این تمرینات که قرار بود در ماه آگست امسال میان نظامیان هردو کشور در کوریای جنوبی صورت گیرد، در حالی به تعلیق انداخته شده که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، هفتۀ گذشته پس از دیدار با رهبر کوریای شمالی، از متوقف ساختن این تمرینات خبر داد.

مقامات ایالات متحده و کوریای جنوبی مشترکاً به متوقف ساختن تمرینات نظامی میان سربازان هردو کشورتوافق کرده اند.

مقامات نظامی هردو کشور همچنان گفته اند که هیچ تصمیم مبنی بر تمرینات نظامی مشترک دیگر گرفته نشده، اما وزارت دفاع ایالات متحده افزوده است که تمرینات نظامی شان با کشورهای دیگر در اقیانوس آرام ادامه خواهد داشت.

وزارت دفاع کوریای جنوبی گفته است که این تصمیم می تواند برای تسلسل گرمی تعامل بوجود آمده میان کوریای شمالی و کوریای جنوبی و کوریای شمالی و ایالات متحده، مؤثر واقع شود.

چوی هیونسو، سخنگوی وزارت دفاع کوریای جنوبی می گوید "در حال حاضر مذاکرات میان هر دو کوریا و میان کوریای شمالی و امریکا ادامه دارد. کوریای جنوبی و ایالات متحده این تصمیم را بخاطری گرفت که به باور ما این کار در حفظ این تعامل بوجود آمده کمک خواهد کرد."

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، هفتۀ گذشته پس از دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی گفت در نظر دارد تا این تمرینات را بخاطر تطبیق روند خلع سلاح هسته ای شبه جزیرۀ کوریا که او با رهبر کوریای شمالی به آن موافقه کرده است، توقف دهد.

کوریای شمالی همواره تمرینات نظامی مشترک میان ایالات متحده و کوریای جنوبی را یک اقدام تحریک آمیز خوانده، اما واشنگتن این اظهارات آن کشور را رد کرده است.

تمرینات نظامی میان ایالات متحده و کوریای شمالی در حالی توقف یافته که رهبر کوریای شمالی برای یک سفر دو روزه، امروز وارد بیجنگ، پایتخت چین شد.

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجۀ چین می گوید "از نوزدهم تا بیستم ماۀ جون، کیم جونگ اون، رهبر حزب کارگر و کمیسیون امور دولتی کوریای شمالی، در چین میباشد. امیدواریم که این سفر در عمیق تر شدن روابط میان هر دو کشور کمک کند و تماس های استراتیژیک میان هر دو طرف روی موضوعات بزرگ را تقویت ببخشد و باعث ترویج صلح و ثبات در منطقه گردد."

در عین حال، وزارت خارجۀ کوریای جنوبی از سفر رهبر کوریای شمالی به چین استقبال کرده و اضافه ساخته که خلع سلاح کامل شبه جزیرۀ کوریا، هدف استراتیژیک مشترک سئول و بیجنگ میباشد.

در طول سال روان، این سومین سفر رهبر کوریای شمالی به چین میباشد. باوجود آنکه اجندای این سفر تا حال واضح ساخته نشده، اما انتظار میرود که آیندۀ برنامۀ هسته ای کوریای شمالی مورد بحث قرار گیرد.

XS
SM
MD
LG