لینک های دسترسی

Breaking News

ششمین روز اعتراضات هواداران حزب جنبش در شمال


اعتراضات هواداران حزب جنبش اسلامی برای رهایی نظام الدین قیصاری، فرمانده پولیس ولسوالی قیصار، وارد ششمین روز شد.

صدها تن از هواداران حزب جنبش اسلامی، برای رهایی قیصاری از شش روز به اینسو در ولایت‌های فاریاب جوزجان و بغلان راهپیمایی کردند.

عنایت‌الله بابر فرهمند، رئیس دفتر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت حکومت برای مردم بی‌پاسخ مانده است.

آقای فرهمند افزود: "تطاهرات در سه ولایت ادامه دارد تا اکنون پاسخی از حکومت دریافت نکردیم حکومت بی‌پاسخ است، در مقابل مردم بی‌تفاوت است و این باعث می‌شود که مردم اعتراض‌های شان را جدی‌تر و گسترده‌تر بسازند، این بار اگر حکومت در برابر مردم از سلاح استفاده کرد و مرمی فیر کرد باز انتظار عمل متقابل را بکشد".

بشیر احمد یعقوبی، یکی از معترضان گفت: "تا زمانی که معاون اول برنگردد و قیصاری رها نشود تا شش ماه تظاهرات ما ادامه پیدا خواهد کرد".

حکومت افغانستان که دلیل دستگیری آقای قیصاری را "عملکردهای فراقانونی" وی عنوان کرده است، تا کنون به اعتراضات مبنی بر رهایی آقای قیصاری، واکنش نشان نداده است.

مسوولین حزب جنبش بر ادامه تظاهرات و خواسته‌های معترضین تاکید دارند و می‌گویند تا زمان رسیدن به خواسته‌های شان این کار را ادامه خواهند داد.

XS
SM
MD
LG