لینک های دسترسی

Breaking News

تدابیر امنیتی در ساحۀ دیپلوماتیک کابل، تشدید یافته است


حملات انتحاری اخیر در کابل که سبب کشته شدن صد ها نفر گردید، انتقاد ها بر طرز کارکرد امنیتی حکومت افغانستان را افزایش داده است.

مقامات افغان اکنون تدابیر امنیتی را در مرکز شهر کابل که محل سفارت خانه ها و دفاتر حکومتی است، تشدید بخشیده اند.

دو ماه پس از انفجار بم تعبیه شده در یک لاری به تاریخ ۳۱ ام ماه می که دست کم ۱۵۰ تن را تلف کرد و بزرگترین حمله از زمان مبارزه ائتلاف به رهبری ایالات متحده برای سقوط طالبان درسال ۲۰۰۱ بشمار میرود، کمره ها و دروازه های امنیتی در چهار راه های شهر قرار داده شد.

سلیم احساس، سرپرست قوماندانی امنیه کابل، میگوید که در بخش تأمین امنیت، برخی گام های عملی برداشته شده و برای ساحاتی که نمایندگی های دیپلوماتیک در آن قرار دارند، اولویت داده شده است. آقای احساس افزود که این تدابیر بعداً به سایر ساحات شهر کابل نیز گسترش خواهد یافت.

سرپرست قوماندان امنیۀ کابل همچنان گفت که در نظر دارند تا از اسکنر ها یا ماشین های تلاشی نوع سیار یا موبایل، و نیز از سگ های تعلیمی کار گرفتن را آغاز کنند.

این اقدامات تازه در حالی صورت میگیرد که حکومت ایالات متحده میکوشد تا استراتیژی تازه را برای افغانستان طرح کند و تاکیدی بر اهمیت امنیت، از زمانیست که ائتلاف به رهبری ناتو در سال ۲۰۱۴ ماموریت محاربوی خود را خاتمه داد.

با وجودی که کابل هرگز به شکل رسمی مانند بغداد یک ساحه یا منطقه سبز نداشت، ولی با گذشت سال ها، پایتخت افغانستان تبدیل به یک منطقه به طور فزاینده نظامی با اماکن تلاشی و دیوارهای مقاوم در برابر انفجار گردید.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، پایتخت افغانستان اکنون یکی از خطرناکترین مناطق برای افراد ملکی به شمار میرود که تنها در نیمه اول سال جاری، ۲۰۹ تن در حملات پیچیده و ترکیبی در این شهر کشته و ۷۷۷ تن دیگر مجروح شدند.

XS
SM
MD
LG