لینک های دسترسی

Breaking News

حمله انتحاری عصر امروز در کابل شش کشته بجا گذاشت


ارشیف
ارشیف

حوالی ساعت چهار عصر امروز شنبه دریک حمله انتحاری بالای موتر عمله ای وزارت دفاع ملی شش تن گشته و به تعداد ۱۰ تن از افراد ملکی جراحت برداشتند .

حشمت الله ستانکزی , سخنگوی قوماندانی امنیه کابل در صحبت با رادیو آشنای صدای امریکا در مورد رویداد انتحاری امروز در در ناحیه هفت شهر کابل گفت که حمله کننده انتحاری پیاده بوده در نزدیکی تانک تیل مواد انفجاری را که با خود داشت در کنار موتر نوع ۳۰۳ مربوط وزارت دفاع ملی انفجار داده است که درنتیجه موتر آتش گرفت .

آقای ستانکزی گفت : " حمله آور انتحاری در مقابل تانکی تیل موتر خود را انفجارداد که درنتیجه موتر آتش گرفت "

گروه طالبان مسولیت این حمله را به عهده گرفته ادعا نموده است که یک تن از افراد این گروه , موتر اردوی ملی را مورد هدف قرارداده است .

جنرال عبدالرحمان رحیمی , قوماندان جدید امنیه کابل , پس ازین واقعه به محل حادثه رسیده در گفت وگو با خبرنگاران گفت که تحقیقات درمورد حادثه آغاز شده است و در مورد شمار دقیق قربانیان رویداد چیزی گفته نمیتواند.

درظرف سه روز گذشته این سومین حمله انتحاری است که در کابل پایتخت افغانستان صورت گرفته است . به روز پنجشنبه حمله انتحاری در تالار نمایش لیسه استقلال کابل - که مرکز فرهنگی فرانسه در آن موقعیت دارد - صورت گرفت که در نتیجه آن یک تبعه خارجی کشته و نزدیک به ۲۰ تن افراد ملکی زخمی شدند.

همچنان در صبح هروز پنجشنبه در منطقه ترخیل کابل حمله انتحاری دیگر بالای موتر حامل منسوبین اردوی صورت گرفت که دراثر آن , شش تن از منسوبین اردوی ملی کشته و به تعداد ۱۲ تن مجروح شده بودند .

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG