لینک های دسترسی

Breaking News

چهارده کشته در حملۀ طالبان بر یک مهمانخانه در کابل


این نبرد پنج ساعت به طول انجامید
این نبرد پنج ساعت به طول انجامید

مقام های حکومت افغانستان می گویند که ۱۴نفر از جمله نه شهروند خارجی و پنج غیرنظامی افغان در حمله چهار شنبه شب بر مهمانخانۀ پارک پالس در کابل کشته شد.

در میان کشته شدگان یک شهروند امریکایی، یک بریتانیایی، یک ایتالیایی، چهار هندی و دو شهروند پاکستانی شامل اند. همچنان هفت نفر دیگر به شمول یک منسوب پولیس در این رویداد زخمی شد.

سفارت ایالات متحده کشته شدن یک شهروند امریکایی را در این رویداد تایید کرده است. سفارت هند نیز کشته شدن چهار شهروند هندی به شمول سه مرد و یک زن را در این رویداد تایید کرد.

نرندرا مودی صدر اعظم هند در صحفۀ تویتر خود نگاشته است که پس از این رویداد با رئیس جمهور افغانستان تماس گرفته و مراتب همدردی و تسلیت خود را ابراز داشته است. او همچنان نگاشته است "در امر مبارزه با دهشت افگنی همه با هم استیم."

نیروهای پولیس در جریان پنج ساعت نبرد با مهاجمان، ده ها شهروند دیگر خارجی را از محل رویداد نجات دادند. در این حمله سه مهاجم طالب نیز کشته شد.

طالبان با انتشار بیانیه یی مسوولیت این رویداد را به دوش گرفته اند. چندین نفر دیگر در این حمله زخمی شده اند اما تا هنوز آمار دقیق آنان ارایه نشده است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با نشر خبرنامه یی ضمن محکوم کردن این رویداد آن را "غیر انسانی و غیر اسلامی" خوانده است.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ حکومت افغانستان نیز این حمله را "بزدلانه" خواند و ضمن محکوم کردن آن با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد.

سازمان عفو بین المللی با نشر خبرنامه یی این حملۀ طالبان را "ستمگرانه" و بی حرمتی بر زندگی انسانها خوانده است.

هیأت معاونت ملل متحد برای افغانستان یا یوناما نیز با نشر خبرنامه یی کشته شدن ۱۴ غیرنظامی در کابل و سه غیرنظامی دیگر را در هلمند به شدت محکوم کرد.

یوناما در این خبرنامه همچنان تذکر داده است که در سه ماه نخست سال ۲۰۱۵ میلادی ۹۷۴ غیرنظامی در افغانستان کشته و ۱۹۶۳ غیرنظامی دیگر زخمی شده است. این رقم در مقایسه با عین زمان در سال ۲۰۱۴ میلادی حدود ۱۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

XS
SM
MD
LG