لینک های دسترسی

Breaking News

شاهراه کابل – بامیان دوباره به روی ترافیک باز شد


شاهراه کابل - بامیان به مدت ۲۴ ساعت به روی ترافیک در میدان‌وردک مسدود بود
شاهراه کابل - بامیان به مدت ۲۴ ساعت به روی ترافیک در میدان‌وردک مسدود بود

مقام‌های محلی در ولایت میدان وردک، می‌گویند که پس از یک شبانه‌روز درگیری و با رسیدن نیروهای کمکی، شاهراه کابل – بامیان امروز یکشنبه دوباره به روی ترافیک باز شده است.

صدها جنگجوی طالب دیروز با حمله بر پوسته‌های پولیس محلی و مَقر ولسوالی جلریز، شاهراه کابل – بامیان را به روی ترافیک مسدود کرده بودند.

عبدالرحمان منگل، سخنگوی والی میدان وردک، به رادیوآشنا – صدای امریکا گفت که بیش از ۳۰۰ مخالف مسلح دولت دیروز از ولایات همجوار برای سقوط مقر ولسوالی جلریز حملات تهاجمی انجام دادند که با رسیدن نیروهای کمکی حملات آنان دفع شده است.

او افزود: "با رسیدن کماندوها حملات مخالفین عقب زده شد و فعلأ شاهراه به صورت کامل، به روی ترافیک باز است".

به گفتۀ وی، در این نبردها پنج مخالف مسلح دولت کشته بیش از ده نفر دیگر شان زخمی شده اند. همچنان دراین درگیری یک سرباز پولیس محلی کشته و سه تن زخمی شده اند.

مقام‌های محلی ولایت میدان وردک، گفته اند که هم اکنون یک قطعۀ کماندو در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک مستقر شده اند وبه زودی عملیات تصفیوی در این ولسوالی آغاز می‌شود.

تاکنون طالبان در این باره به رسانه‌ها اظهار نظر نکرده است.

همچنان، به گفتۀ مقام‌های محلی دیروز از اثر انفجار یک ماین مخالفین سه فرد ملکی کشته و چهار تن دیگر نیز به شمول اطفال و زنان در مسیرولسوالی جلریز، زخمی شده اند.

از مسیر شاهراه کابل – بامیان، روزانه هزاران مسافر از ولایات بامیان، دایکندی و غور به سمت کابل رفت وآمد دارند.

حمله بر موتر والی پکتیا

عبدالله حسرت، سخنگوی والی پکتیا، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که امروز شنبه، بر کاروان موتر شمیم‌خان کتوازی، والی پکتیا هنگامی حمله صورت گرفت که به سوی کابل روان بود.

او افزود: "در ساحه لوگر در مسیر حمله شده است؛ اما به موقع پاسخ داده شد و در این حمله به کسی آسیب نرسیده است".

به گفتۀ وی، در ولایات لوگر و پکتیا، گروه طالبان و شبکۀ حقانی فعالیت دارند و ممکن است که این حمله نیز کار این گروه‌ها باشد.

اما تا اکنون کسی مسؤولیت حمله بر کاروان‌های موتر والی پکتیا را به دوش نگرفته است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG