لینک های دسترسی

Breaking News

حملهء کابل کار طالبان عادی نبود، دولت افغانستان


۲۱ تن افغان و خارجی در حملهء طالبان بر یک رستورانت در کابل کشته شد
۲۱ تن افغان و خارجی در حملهء طالبان بر یک رستورانت در کابل کشته شد

شورای امنیت ملی افغانستان گفته است که سازمان های اطلاعاتی بیرونی در حمله روز جمعه در شهر کابل، نقش داشت.

دو روز پس از حمله خونین بر یک رستورانتی در منطقه وزیر محمد اکبر خان در شهر کابل، شورای امنیت ملی گفته است که آن حمله کار سازمان های اطلاعاتی منطقه ای بود.

ریاست جمهوری افغانستان در خبرنامه ای بنقل از اشتراک کنندگان جلسه روز یکشنبه شورای امنیت ملی نوشته است "سازماندهی چنین حملات پیچیده و مغلق تروریستی را کار طالبان عادی ندانسته وخاطر نشان کرد که بدون شک در عقب چنین حملات خونین، سازمان های استخباراتی فراتر از مرزها قرار دارند."

خبرنامه ریاست جمهوری از هیچ سازمان اطلاعاتی بیرونی نام نبرده است اما در گذشته مقام های افغان اداره اطلاعاتی پاکستان (آی اس آی) را به حمایت از گروهای دهشت افگن و مخالفین مسلح دولت افغانستان متهم کرده بودند.

ریاست جمهوری همچنین در باره "طالبان عادی" توضیح بیشتری نداده است.

این در حالی است که یک سخنگوی طالبان مسؤولیت حمله روز جمعه در شهر کابل، که در آن ۲۱ شهروند افغان و خارجی جان باختند، را بعهده گرفت.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان در گذشته بارها گفته بود که در میان طالبان افرادی استند که به فرمان بیرونی ها در افغانستان جنگ می کنند. رئیس جمهور کرزی همچنان از موجودیت افرادی در صفوف مخالفین مسلح دولت حرف زده بود که به دلایل چون فقر، بیکاری، تبلیغات سؤ دینی و انتقامجویی می جنگند.
XS
SM
MD
LG