لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بالای مهمانخانه خارجی‌ها در کابل پایان یافت


قوماندان امنیه کابل می گوید که در نتیجۀ گلوله‌باری مهاجمین، یک پولیس کشته شد و سه تن دیگر زخم برداشتند.
قوماندان امنیه کابل می گوید که در نتیجۀ گلوله‌باری مهاجمین، یک پولیس کشته شد و سه تن دیگر زخم برداشتند.

مقامات می‌گویند، پس از نیمه شب گذشته یک گروه مهاجمین انتحاری بالای یک مهمانخانه خارجی‌ها در شهر کابل حمله کردند که در نتیجه سه مهاجم و یک پولیس کشته شدند.

سه مهاجم انتحاری ساعت یک‌ونیم پس از نیمه شب گذشته، بالای مهمانخانۀ خارجی‌ها موسوم به «نورث گیت» واقع در سرک کابل – بگرام در سرک نو دسپیچری، حمله کردند که پس از هفت ساعت درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و مهاجمین این حمله با کشته‌شدن مهاجمان صبح دوشنبه پایان یافت.

جنرال عبدالرحمان رحیمی قوماندان امنیه کابل در محل رویداد به خبرنگاران گفت، در آغاز حمله یک مهاجم موتر مازدای مملو از مواد منفجره را در مقابل دیوار محافظتی مهمانخانۀ نورث گیت منفجر ساخت و دو مهاجم دیگر تلاش کردند که داخل مهمانخانه شوند؛ اما در نتیجۀ مقاومت پولیس این مهاجمین در یک سرای کانتینرها نزدیک مهمانخانه پناه بردند.

جنرال رحیمی افزود "برای این که میان نیروهای امنیتی افغان و محافظین نیپالی مهمانخانه نورث گیت درگیری رخ ندهد، نیروهای افغان مهاجمین را در سرای محاصره کردند تا ساعت سه‌ونیم صبح که هوا روشن شد و سپس ما عملیات خود را آغاز کردیم که در نتیجه هر دو مهاجم از پا در آمد".

قوماندان امنیه کابل گفت که در نتیجۀ گلوله‌باری مهاجمین، یک پولیس کشته شد و سه تن دیگر زخم برداشتند.

به گفتۀ مقامات در این حمله به مهمانان خارجی، کارمندان و محافظین نیپالی این مهمانخانه آسیبی نرسیده است.

اما وزارت داخلۀ افغانستان با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که مهاجمین مجهز با اسلحه نخست یک موتر مملو از مواد انفجاری را در نزدیکی دیوار این مهمانخانه منفجر ساخته و به دنبال آن سه مهاجم دیگر در یک سرای شخصی که در نزدیکی این کمپنی موقعیت دارد، داخل شده و از آنجا آغاز به تیر اندازی کردند.

بر بنیاد خبرنامه وزارت داخله افغانستان، این حمله ساعت هفت‌ونیم صبح با کشته‌شدن سه مهاجم پایان یافت و هم‌چنان در این درگیری یک سرباز پولیس کشته و چهار سرباز پولیس ملی زخمی شده اند.

طالبان با نشر اعلامیه‌ای مسؤولیت این حمله را پذیرفته و ادعا کرده اند که در حمله بالای مهمانخانه نورث گیت شماری زیادی از خارجیان را کشته اند.

ذبیح‌الله مجاهد یک سخنگوی طالبان در اعلامیه‌ای که به رسانه‌ها فرستاده است، ادعای کشته‌شدن حدود صد خارجی را در این حمله کرده است.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان این حمله را با شدیدترین الفاظ محکوم کرده است.

او گفته است "با آنکه با شهامت و فداکاری پولیس شجاع افغان، جلو تروریستان گرفته شد و حمله ناکام گردید و حمله‌کنندگان از میان برداشته شده و هلاک گردیدند، ولی آنها با اقدام غیر انسانی و تروریستی شان، سکون و آرامش شهریان کابل را برهم زدند".

این حمله پس از حمله بالای مظاهره‌کنندگان جنبش روشنایی در دهمزنگ کابل در حدود دو هفتۀ گذشته، یک حمله قوی می‌باشد که پس از نیمه شب گذشته در شهر کابل، آرامش مردم را به هم زد.

معلومات اولیه حمله

نفجار شدیدی داخل یک محوطه مهمانخانه خارجی ها در کابل اوایل صبح دوشنبه رخ داد. به طور فوری روشن نیست که سبب انفجار چه بوده است.

این انفجار، پس از قطع شدن برق در بخش هایی از کابل رخ داده است.

گل آغا روحانی، معاون عملیاتی قوماندانی امنیه کابل به صدای امریکا گفت که انفجار داخل محوطه «نورث گیت» رخ داد که محل اقامت قراردادی های خارجی بود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:01:11 0:00
لینک دانلود

آقای روحانی گفت که نیروهای امنیتی افغان در هم آهنگی با نیروهای امریکایی مستقر در آن محوطه با روشن شدن هوا عملیات نجات و تلاشی را آغاز خواهند کرد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در پیامی از طریق ایمل گفته است که شورشیان بر آن هوتل حمله کرده اند.

احمد فواد شاهی، آمر حوزه نهم شهر کابل نیز به صدای امریکا گفت که انفجار مقابل مهمانخانه نورث گیت، محل اقامت خارجی در مربوطات حوزه نهم رخ داده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:21 0:00
لینک دانلود

آقای شاهی گفت هیچ درگیری در ساحه نیست اما نیروهای امنیتی به خاطر تاریکی شب محتاطانه به محل حادثه نزدیک می شوند.

آمر حوزه نهم پولیس شهر کابل تایید کرد که قبل از وقوع حادثه برق برای مدتی قطع شد اما گفت قطع شدن برق ربطی به انفجار نداشته است.

بر طبق خبرگزاری اسوشتدپرس، یک مرد از طریق تماس تلفونی از داخل هوتل گفت که انفجار در آنجا قوی بوده و به ساکنین هوتل آسیبی نرسیده است.

XS
SM
MD
LG