لینک های دسترسی

Breaking News

چهار تن از متهمان قتل فرخنده به اعدام محکوم شدند


هشت متهم دیگر به ۱۶ سال زندان محکوم شد
هشت متهم دیگر به ۱۶ سال زندان محکوم شد

محمد یعقوب، محمد شریف مشهور به شرف بغلانی، زین العابدین مشهور به زین الدین خادم زیارت شاه دوشمشیره و عبدالبشیر به اتهام قتل فرخنده و آتش زدن جسد او محکوم به اشد مجازات شدند.

هشت متهم دیگر هر یک به ۱۶ سال حبس تنفیذی محکوم شد، اما قاضی محکمه گفت که احکام این ۱۲ نفر قطعی نبوده و حق استیناف طلبی آنان محفوظ است.

صفی الله مجددی رئیس محکمه ابتداییه گفت که از جمع ۴۹ متهم این قضیه، ۱۸ نفر به خاطر عدم موجودیت دلایل الزامی، تبریه شدند. آقای مجددی همچنان گفت که دعوای حق العبدی متضررین قضیه محفوظ است.

قرار است محکمه درمورد ۱۹تن از نیروهای پولیس که دراین رویداد به عدم استفاده از صلاحیت وظیفوی و غفلت در وظیفه متهم اند، روز یکشنه هفته آینده حکم خود را اعلام نماید.

دراین جلسه مادر وپدر فرخنده نیز حضور داشتند و از محکمه خواهان تطبیق عدالت شدند وگفتند که مطابق به قانون وشرعیت باید آنها مجازات گردند.

یک تن از افغانها که مدت ۳۰ سال در خارج از کشور مهاجر و برای اشتراک در جلسه قضایی آمده بود نیز گفت" فرخنده خواهر همه افغانستان بود و این درد،ما را تا اینجا رسانده است".

فرخنده به تاریخ ۲۸ حوت سال گذشته به اتهام سوزاندن قرآن شریف نخست از سوی شماری از مردان خشمگین لت وکوب شد و سپس جسدش از سوی این افراد به آتش کشیده شد. اما تحقیقات ثابت ساخت که فرخنده قرآن را آتش نزده بود.

XS
SM
MD
LG