لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات ضد پاکستانی در شهر کابل


جریان تظاهرات ضد حملات پاکستان بر خاک افغانستان در شهر کابل
جریان تظاهرات ضد حملات پاکستان بر خاک افغانستان در شهر کابل

ده ها تن از شهروندان کابل در اعتراض به حملات راکتی و توپخانۀ نظامیان پاکستانی در دهات وقصبات دو ولایت شرقی کنر وننگرهار به راهپیمایی وتظاهرات پرداختند.

اشتراک کننده گان تظاهرات مردمی که تعداد شان نزدیک به دوصد تن می رسید شعارهای ضد پاکستانی چون مرگ بر زرداری مرگ به "آی اس آی" و مرگ بر پاکستان را حمل میکردند. و درمسیر راه ضمن سر دادن شعار ضد پاکستانی خواهان توقف حملات راکتی انکشور به مناطق سرحدی افغانستان شدند.

این تظاهرات اعتراضی صلح آمیز، ازجانب جبهه مشارکت ملی سازماندهی شده بود که از پارک شهر نو تا دفتر یوناما، فاصلۀ کوتاهی را در ظرف یک ساعت طی نموده و در مسیر راه اهداف این تظاهرات را به مردم بیان نمودند.

نجیب الله کابلی ، رییس جبهه مشارکت ملی افغانستان قبل از خوانش قطعنامه اهدا ف تظاهرات مردمی امروز را ،اینگونه بیان کرد:

" تظاهرات ما بخاطری است که ما مردم خود را انگیزه بدهیم و پیام خود را به اردوی افغانستان داشته باشیم که ما همراه شما هستیم و ما از جنرالان با غیرت و با شهامت چون امین الله امرخیل ،دفاع میکنیم و از سرزمین افغانستان دفاع میکنیم ."

هم سازماندهنده گان و هم اشتراک کننده گان تظاهرات روز شنبه دولتمردان افغانستان را به دلیل موقف ضعیف و حتی بی تفاوتی در قبال این حملات راکتی و توپخانه نظامیان پاکستانی مورد ملامت قرار داده و نیز جامعه بین المللی و قوای ایتلاف را که در برابر این تجاوز آشکار پاکستان خاموشی اختیار کرده است به شدت انتقاد کردند.

در بخشی از اعلامیه که بوسیله رئیس جبهه مشارکت ملی به خوانش گرفته شد آمده است:

"از سازمان ملل متحد، سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه اروپا، ایالات متحده امریکا، نهادهای حقوق بشر و رسانه ها تقاضا میکنیم که این مداخلات پاکستان را محکوم نموده و جلو اینگونه مداخلات آشکار پاکستان را بگیرند."

هرچند تعداد شرکت کننده گان تظاهرات امروز کابل زیاد نبود مگر تهدید میکردند که در صورت نادیده گرفتن خواست آنان اینگونه تظاهرات و راهپیمایی را به دیگر شهرها و ولایات کشانیده و با گسترده گی تمام ادامه میدهند که آنگاه کنترول اوضاع بسیار دشوار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG