لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ انتحاری در مقابل وزارت دفاع ۱۲ کشته برجا گذاشت


پس از حمله راه‌های منتهی به وزارت دفاع افغانستان، از سوی نظامیان افغان به روی ترافیک مسدود گردید.
پس از حمله راه‌های منتهی به وزارت دفاع افغانستان، از سوی نظامیان افغان به روی ترافیک مسدود گردید.

امروز حوالی ساعت ۳:۲۰ پس از چاشت، یک مهاجم انتحاری مواد همراهش را در مقابل دروازه مراجعین وزارت دفاع منفجر ساخت که به گفتۀ پولیس کابل، در این حمله ۹ تن کشته شدند و ۱۳ دیگر زخم برداشتند.

جنرال عبدالرحمان رحیمی قوماندان امنیه کابل در محل رویداد به خبرنگاران گفت که در این حمله بیشتر افراد ملکی تلفات دیده اند.

جنرال رحیمی افزود "مهاجم انتحاری پیاده بود، در موتر نبود، در بین کشته‌شده‌‌گان زنان، افراد ملکی و نظامیان شامل اند."

اما وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در حملۀ اننحاری امروز درمقابل دروازه این وزارت،به شمول دو کارمند امنیتی، ۱۲تن کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند.

محمد اسمعیل کاووسی رئیس روابط عامه وزارت صحت عامۀ افغانستان، هم در این حمله به شمول دو زن، زخمی شدن هشت تن را به صدای امریکا تائید کرده است.

نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت داخله به صدای امریکا حمله در مقابل وزارت دفاع را تأیید کرد و گفت "امروز یک مهاجم انتحاری که واسکت مملو از مواد انفجاری به تن داشت، در ناحیه دوم امنیتی شهر کابل در مقابل دروازۀ وزارت دفاع که مراجعین رفت و آمد می‌کنند، حمله انتحاری را انجام داد، متأسفانه این حمله تلفات دارد، اما جزئیات بیشتر ندارم."

خبرنگار صدای امریکا از محل رویداد گفت که پس از انفجار راه‌های منتهی به محل انفجار، از سوی نظامیان افغان محاصره شد و راه‌های رفت و آمد به روی ترافیک مسدود گردید.

این حمله درست زمانی انجام شد که مأمورین دولتی پس از کار روزانۀ شان به خانه می‌روند.

طالبان با فرستادن پیامی به رسانه‌ها، مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته و ادعا کرده اند که در این حمله ۲۳ نظامی افغان کشته شده و ۲۹ تن دیگر زخم برداشته اند؛ اما مقامات امنیتی این ادعا را نمی‌پذیرند.

XS
SM
MD
LG