لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ طالبان در کابل جان ۲۱ تن را گرفت


حملۀ انتحاری در وزیراکبرخان کابل
حملۀ انتحاری در وزیراکبرخان کابل
مقامات وزارت داخله افغانستان، رقم کشته شدگان حملۀ انتحاری بر رستورانت لبنانی "تورنه دو لبن"، را تا کنون ۲۱ نفر اعلام کرده اند.

بر اساس یک خبرنامه وزارت داخله در اثر این حمله ۱۳ شهروند خارجی بشمول چهار زن و هشت شهروند افغانستان بشمول یک زن کشته و دو تن زخمی شدند.

بن کی مون، منشی عمومی ملل متحد و حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان حمله دهشت افگنی شام جمعه را با شدیدترین الفاظ محکوم کردند.

اریل گیتانیس سخنگوی ملل متحد تائید کرد که در میان کشته شدگان وابل عبدالله نماینده صندوق بین المللی پول در افغانستان و سه کارمند ملل متحد شامل است.

پیش از این، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل نیز با تقبیح حملۀ انتحاری گفت که احتمال موجودیت کارمندانش را در بین کشته شدگان درک می کند، اما در حال حاضر تلاش دارد وضعیت تمام کارمندان ملل متحد را تثبت کند.

یان کوبیش، فرستادۀ ویژۀ منشی عمومی سازمان ملل متحد در افغانستان، با نشر اعلامیه یی گفت "این خشونت غیر قابل قبول بوده و باید فوراً متوقف شود."

بر اساس گزارش مقدماتی پولیس کابل،یک حمله کننده خود را در بیرون رستورانت منفجر ساخته و دو حمله کنندۀ دیگر آن داخل رستورانت شده و با محافظین آن درگیر شده اند.

قوماندان امنیۀ کابل گفت که پولیس بعد از درگیری با مهاجمین، ساحه را در کنترول خود گرفته است.

حمله بر رستورانت "تورنه دو لبن" در منطقۀ وزیراکبرخان شهر کابل به نوع خود بزرگترین حمله بر یک محل غیرنظامی خارجی ها می باشد که به این تازگی ها صورت می گیرد.

مغازۀ "فاینست" واقع در منطقۀ وزیراکبرخان نیز در سال ٢٠١١ هدف حملۀ انتحاری قرار گرفته بود.

طالبان در تماسی با رسانه ها مسوؤلیت این حمله را بر عهده گرفته اند.
XS
SM
MD
LG