لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی امریکا حملۀ چهارراه صدارت کابل را کار شبکۀ حقانی خواند


ایالات متحده اطمینان دارد که شبکه حقانی مسوول حمله انتحاری با آمبولانس در شهر کابل میباشد، حمله مرگباری که بیش از صد کشته و بیش از دو صد مجروح بجا گذاشت.

تام گرسبک، سخنگوی اردوی امریکا که از جانب ماموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو در افغانستان صحبت میکرد گفت که آن ها مطئمن استند که شبکه حقانی در حمله روز شنبه کابل دخیل بوده است.

در حالی که طالبان مسوولیت حمله مرگبار روز شنبه در کابل را بر عهده گرفته اند، محمود صیقل، سفیر افغانستان در ملل متحد گفت که طالبان قابلیت طرح ریزی همچو حملات پیچیده را ندارند.

آقای صیقل در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که تصور نمیشود "طالبان بی‌سواد" به گفته آقای صیقل بتوانند حملات سنجیده شده با استفاده از آمبولانس را طرح ریزی کنند.

این سخنان سخنگوی اردوی امریکا در حالی بیان میشود که روابط بین واشنگتن و اسلام آباد پر تنش بوده و ایالات متحده در اوایل ماه جنوری اعلام کرد که حدود دو میلیارد دالر مساعدت های امنیتی به پاکستان را به حالت تعلیق قرار میدهد.

ایالات متحده مدت هاست که موجودیت پناه گاه های امن تندروان در پاکستان را دلیل طویل شدن جنگ در افغانستان میدانند، پناه گاه های که به شبکه حقانی فرصت میدهد حملات در افغانستان را طرح ریزی کرده و قوای خود را تقویت کنند.

XS
SM
MD
LG