لینک های دسترسی

Breaking News

دیدبان حقوق بشر: حمله بر هوتل کانتینتال کابل، جنایت جنگی است


دیده بان حقوق بشر می گوید حمله بر هوتل انترکانتینتال کابل، و هدف گیری غیرنظامیان، جنایت جنگی محسوب میشود. این نهاد بشری میگوید که کسانی که دستور این حمله و حملات مشابه به آن را داده اند، مجرمان جنگی اند.

طالبان مسوولیت این حمله را که ساعت ها طول کشید بر عهده گرفته اند. مهاجمین در این حمله به گفته شاهدان عینی، بدون تفکیک بر مردم گلوله باری میکردند.

قصر سفید روز سه شنبه یکبار دیگر با محکوم کردن حمله بر هوتل کانتینتال کابل گفت:"همچو حملات بر غیر نظامیان، ما را در حمایت از شرکای افغان ما، مصمم تر میسازد. ما از پاکستان میخواهیم که فوراً رهبران طالبان را دستگیر و یا اخراج کنند و مانع آن شوند که این گروه از خاک پاکستان برای حمایت از حملات شان، بهره برداری کنند."

بعد از کشف دو جسد دیگر، حکومت افغانستان شمار رسمی تلفات جانی در این رویداد را ۲۲ نفر اعلام کرد، اما گزارش های رسمی حاکی است که شمار تلفات به مراتب بیشتر میباشد.

حملات علیه غیر نظامیان در افغانستان سال قبل افزایش یافت. آخرین گزارش ماموریت حمایوی ملل متحد در افغانستان یا یونیما حاکی است که در نیمه اول سال ۲۰۱۷ شمار بیشتر کشته شدن و یا مجروح شدن غیر نظامیان در اثر حملات انتحاری و یا حملات دیگر، به تناسب سال قبل آن، ثبت شده است.

XS
SM
MD
LG