لینک های دسترسی

Breaking News

مشکل تخنیکی در انجن طیاره کام‌ایر؛ 'به مسافران آسیب نرسیده است'


ادراۀ هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید که یک طیاره مسافربری مربوط به شرکت خصوصی کام‌ایر پیش از نشست در میدان هوایی کابل دچار مشکل تخنیکی شده است.

نعیم صالحی، سخنگوی این اداره روز شنبه ۱۰ اکتوبر (۱۹ میزان) به صدای امریکا گفت که این طیاره مسافربری "کوچک" با ده‌ها سرنشین از فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان به کابل پرواز داشت.

آقای صالحی افزود: "بعضی مشکلات کوچک تخنیکی در انجن طیاره به وجود آمده بود که حتی به سرنشینان‌اش آسیب جزی هم نرسیده و نشست این طیاره کاملاً موفق بوده است."

پیش از این گزارش‌های به نشر رسید که انجن این طیاره پیش از نشست در میدان هوایی کابل آتش‌ گرفته که این آتش‌سوزی در خط رنوی توسط اطفاییه‌ خاموش شده است.

اما اداره هوانوردی ملکی افغانستان آتش‌گرفتن انجن این طیاره را رد کرده است.

این اداره همچنان گفته است که سیستم هشدار حریق طیاره در یک اشتباه "تحریف شدۀ برقی" به میان آمده بود که چنین مسایل به طورعادی در پروازه‌ها اتفاق می‌افتد.

شرکت هوایی کام‌ایر تا اکنون در این مورد چیزی نگفته است.

گفته می‌شود که در این طیاره برخی از مقام‌ها و سیاست‌مداران افغان به شمول احمد ضیا مسعود، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان، امان‌الله گذر، عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی و عبدالعزیز حکیمی، عضو مجلس نمایندگان این کشور نیز حضور داشتند.

XS
SM
MD
LG