لینک های دسترسی

Breaking News

کاملا هریس معاون جوبایدن کی است؟


کاملا هریس، نخستین زن سیاهپوست و نخستین زن با ریشۀ آسیای جنوبی است که بر اساس آرای شمارش‌شده به صفت معاون منتخب رییس جمهور امریکا انتخاب شد.

خانم هریس از رشته حقوق پوهنتون کالیفورنیا فارغ شده و در سال ۱۹۹۰ منحیث معاون سارنوال المیدا ایفای وظیفه کرد. او از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ به حیث سارنوال یکی از حوزه‌های سنفرانسسکو کار کرد و از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ لوی سارنوال ایالتی مصروف کار بود.

او از سال ۲۰۱۷ به اینسو، بحیث سناتور منتخب دموکرات از ایالت کالیفورنیا انتخاب شده و به واشنگتن آمد.

در مبارزات انتخاباتی درون حزبی دموکرات‌ها برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، خانم هریس نیز به رقابت آغاز کرده بود، اما چندی بعد از نامزدی خود منصرف شد.

اکثر اعضای سرشناس حزب دموکرات، بشمول باراک اوباما، رییس جمهور پیشین امریکا از نامزدی خانم هریس به صفت معاون تکت انتخاباتی جو بایدن استقبال کرده و او را شایستۀ این پست خوانده بودند.

پیروزی وی به عنوان بالاترین زن در دولت امریکا که تاکنون انتخاب شده است، امید تازه به زنانی می دهد که چهار سال پیش پس از شکست هیلری کلنتن ناامید شده بودند.

خانم هریس ۵۶سال عمر دارد و در اوکلند کالیفورنیا به دنیا آمده است.

مادر خانم هریس که در سال ۲۰۰۹درگذشت، متخصص سرطان پستان بود و از هند به ایالات متحده مهاجرت کرده بود. پدر کاملا هریس اقتصاددان بود و از جیمیکا به امریکا آمده بود.

او از جامعه چند فرهنگی امریکا نمایندگی می‌کند، اما عمدتاً در مراکز قدرت در واشنگتن تاکنون حضور نداشت.

XS
SM
MD
LG