لینک های دسترسی

Breaking News

خشونت های تازه در ولایات جنوب غرب افغانستان ۳۳ کشته برجا گذاشت.


خشونت های تازه در ولایات جنوب غرب افغانستان ۳۳ کشته برجا گذاشت.
خشونت های تازه در ولایات جنوب غرب افغانستان ۳۳ کشته برجا گذاشت.

نیروهای افغان در ولسوالی های مختلف ولایت ارزگان به خاطر تامین امنیت انتخابات یک رشته عملیات نظامی را بر ضد طالبان مسلح به راه انداخته اند که در جریان عملیات به شمول سه فرد پولیس ملی و ۲۷ تن از مخالفین دولت کشته شده اند.

جنرال جمعه گل همت، قوماندان امنیه ولایت ارزگان ضمن تایید خبر مذکور به رادیو آشنا گفت به خاطر تامین امنیت انتخابات در ولسوالی های مختلف ولایت ارزگان عملیات بر ضد مخالفین دولت را به راه انداخته شده که در جریان عملیات در ولسوالی ارزگان خاص، ملا حمدالله، ولسوال طالبان و ملا اشرف الدین، رئیس کمیسیون نظامی طالبان و شش تن از افرادشان کشته و چهار تن دیگر گرفتار گردیده اند.

به قول همت عملیات پاک سازی در ولسوالی های "دهراود" و اطراف "ترین کوت" نیز ادامه دارد که در جریان عملیات در ولسوالی "چوره" ولایت ارزگان ۱۶ تن از مخالفین دولت در نبرد رویاروی کشته شده اند.

جنرال همت در مورد تلفات نیروهای پولیس در جریان عملیات گفت در مجموع در جریان عملیات سه روزه سه فرد پولیس ملی کشته و چهار تن دیگر مجروح گردیده اند.

قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان تاهنوز در مورد تلفات طالبان در ولایت ارزگان اظهار نظر نکرده است.

به اساس گزارشات تازه، نیروهای افغان و نیروهای آیساف در "جنور" شهر قندهار یک رشته عملیات نظامی را بر ضد طالبان مسلح آغاز نموده اند که در این عملیات در حدود ۲۰۰۰ تن از نیروهای افغان و نیروهای بین المللی اشتراک دارند.

ډگروال غلام فاروق، قوماندان لوای نظم عامه پولیس ملی در ولایت قندهار به رادیو آشنا در مورد عملیات گفت "عملیات نیروهای افغان و نیروهای آیساف در منطقه موسوم به "ملاجات" از روز گذشته آغاز گردیده که عملیات توسط ۱۸۰۰ تن از نیروهای افغان و آیساف پیش برده می شود، نیروهای شامل در عملیات تاهنوز با مقاومتی مواجه نگردیده اند."

به اساس یک گزارش دیگر، روز چهارشنبه در ولسوالی "شاه جوی" ولایت زابل در منطقۀ موسوم به "حسن کاریز" بر یک عراده موتر نیروهای اردوی ملی، بم کنار جاده از فاصله دور منفجرساخته شده که به اثر انفجار آن، سه تن از عساکر اردوی ملی کشته شده اند.

وزارت دفاع افغانستان خبر کشته شدن سه تن از سربازان اردوی ملی را با انتشار اعلامیه مطبوعاتی تایید نموده است.

نیروهای امنیتی ولایت زابل امروز صبح از امتداد شاهراه کابل قندهار از مربوطات آن ولایت از یک عراده موترلاری ۲۰۶ میل سلاح مختلف را کشف و ظبط نموده اند.

محمد جان رسول یار، سخنگوی والی ولایت زابل ضمن تایید خبر مذکور گفت سلاح در یک عراده موتر لاری از ولایت غزنی به ولایت هرات انتقال می گردید که توسط پولیس ولایت زابل با یک تن گرفتار گردیده است.

XS
SM
MD
LG