لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر قندهار چهل و یک کشته و مجروح برجا گذاشت


حملات پی هم انتحاری در ولایت قندهار به کشته و مجروح شدن 41 تن انجامید.

مقام های ولایت قندهار می گویند که انفجار اول زمانی صورت گرفت که سه انتحار کننده در حالی که سوار بر یک موتر سایکل سه ، در اثر انفجار در مربوطات ناحیه چهارم شهر قندهار از بین رفتند. در این رویداد دو کودک کشته و شش کودک دیگر زخمی شد.

توریالی ویسا، والی قندهار شام دو شنبه به رسانه ها گفت که پس از این رویداد 14 حمله کننده از چهار طرف بر قوماندانی امنیۀ قندهار حملات انتحاری و مسلحانه را انجام دادند. به گفتۀ ویسا، این رویداد نیز تلفات جانی و خسارات مالی را در پی داشت.

والی قندهار افزود "انفجار اول درساحه قوماندانی امنیه صورت گرفت، حملۀ دیگر در داخل شهر در مارکیت نور به وقوع پیوست. در این محل به شمول مکتب کاکاسید احمدا، به مارکیت های دیگر نیز مخالفین داخل شده بودند و از آنجا قوماندانی امینه را هدف قرار دادند که خوشبختانه تمام مهاجمین از بین رفتند."

به گفتۀ والی قندهار در نتیجۀ این حملات 14 حمله کننده هلاک شده، و همچنان سه منسوب پولیس کشته و 18 پولیس دیگر زخمی شد. بر علاوه شش غیر نظامی نیز زخمی شده است.

درهمین حال شاهدان عینی چشم دید خود را از این رویداد به رادیو آشنا چنین بیان داشتند.

نور محمد که دختر 9 ساله و دو پسر 10 و 11 سالۀ وی در این رویداد های کشته شده است، با سراسیمگی به صدای امریکا گفت که کودکانش برای بازی به بیرون بر آمده بودند. او افزود "پشت سر این جامعه رفته بودند دو پسر است و یک دختر حالا از بین رفتند."

مسوولیت این رویداد ها را طالبان مسلح به دوش گرفته اند. آنها به رسانه های گفته اند که در هفت مورد انفجار و حملات مسلحانه، افراد بی شمار دولتی از بین رفته است.

XS
SM
MD
LG