لینک های دسترسی

Breaking News

معترضان شاهراه کابل – کندهار را برای دومین روز بستند


شاهراه کابل - کندهار برای دومین روز مسدود است
شاهراه کابل - کندهار برای دومین روز مسدود است

مظاهره‌کنندگان در غزنی، به رسم اعتراض شاهراه کابل – کندهار را برای دومین روز به روی ترافیک بسته که به همین دلیل، مسافرین شب گذشته را در هوای سرد سپری کرده اند.

صدها مسافر در شاهراه کابل _کندهار در مرکز ولایت غزنی، در ساحۀ موسوم به موشکلی ولسوالی قره باغ و دروازۀ بلخ مرکز این ولایت گیرمانده اند.

شماری از این مسافرین می‌گویند که برخی از آنان از صبح روز گذشته تا کنون به دلیل بسته‌بودن این شاهراه در ولسوالی قره باغ غزنی و مرکز شهر این ولایت گیر مانده اند.

سیداحمد یکی از مسافرین ولایت کندهار، به رادیوآشنا _ صدای امریکا گفت "مظاهره‌کنندگان مسیر شاهراه را مسدود کرده و صدها مسافر در دو طرف سرک گیرمانده اند، در بین این مسافرین اطفال و زنان نیز استند".

شماری از این مسافرین از دولت خواسته اند تا به خواست‌های معترضین هرچه زودتر رسیدگی کند و مسیر شاهراه به روی ترافیک بازگشایی شود.

اتحادیه‌های مسافربری در کندهار گفته اند که به دلیل بسته‌بودن راه، بیش از ده‌هزار مسافر که از هرات، فراه، نیمروز و کندهار به سوی کابل می‌رفتند، در ولسوالی قره باغ برای بازشدن شاهراه انتظار می‌کشند.

حاجی آغاجان، معاون اتحادیه مسافربری احمدشاه ابدالی، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، ۶۳ بس مسافربری این شرکت که در هر بس حدود ۵۰ مسافر را در خود جا داده است، در این ساحه متوقف اند.

صدها تن از باشندگان قریه شیرآباد ولسوالی قره باغ غزنی روز گذشته زمانی شاهراه کابل کندهار را به روی ترافیک بستند که جمعه شب افراد مسلح ناشناس دو فرد ملکی را در این قریه به قتل رساندند.

از یک سال بدینسو اختلافات بین باشندگان قریه شیرآباد و نیخته ولسوالی قره باغ بر سر آب، به وجود آمده و باشندگان قریه نیخته می‌گویند که چند ماه قبل ۹ باشنده این قریه توسط مردم شیرآباد ربوده شده اند.

اما باشندگان شیرآباد مدعی اند که جمعه شب باشندگان قریۀ نیخته به همکاری پولیس محلی دو فرد ملکی را به قتل رسانده و دو فرد دیگر را زخمی ساخته اند.

صاحب خان الهام، ولسوال قره باغ تأیید کرد که جنجال‌های میان این دو روستا از سال گذشته به این طرف بر سر آب زراعتی به میان آمده است.

مقامات محلی غزنی می‌گویند که تلاش‌ها جریان دارد تا به خواسته‌های معترضین رسیدگی شود و شاهراه کابل – کندهار به روی ترافیک باز گردد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG