لینک های دسترسی

Breaking News

مسوول جلب و جذب گروه داعش در کندهار بازداشت شد


این نخستین بار است که یک عضو گروه داعش در ولایت کندهار دستگیر میشود
این نخستین بار است که یک عضو گروه داعش در ولایت کندهار دستگیر میشود

مقام‌های امنیتی در ولایت کندهار می‌گویند که نیروهای افغان، مسوول جلب و جذب گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش را در این ولایت دستگیر کرده اند.

هنوز هویت فرد بازداشت شده روشن نیست اما پولیس کندهار می‌گوید که پس از تکمیل تحقیقات، جزئیات را با رسانه‌ها شریک خواهد ساخت.

پیش از دستگیری این عضو گروه داعش در کندهار، از هیچ‌گونه فعالیت این گروه در این ولایت گزارش نشده بود.

ضیا درانی، سخنگوی پولیس کندهار در صحبت با صدای امریکا، گفت:"مسوول جلب و جذب گروه تروریستی داعش شب گذشته در حوزۀ هشتم، دستگیر شد و اکنون تحت بازرسی نیروهای خاص افغان قرار دارد. ما تا اکنون جزییات بیشتر نداریم."

او افزود که پس از تکمیل شدن تحقیقات نیروهای خاص، معلومات را با رسانه‌ها شریک می‌سازند.

هرچند تا اکنون فعالیت داعش در کندهار مشاهده نشده است اما در همسایگی این ولایت، ولایت ناامن زابل قرار دارد.

مقام‌های محلی و اعضای شورای ولایتی زابل، از یک سال به این‌سو از فعالیت گروه داعش در ولسوالی‌های خاک افغان، دایچویان، ارغنداب و میزانه خبر داده اند.

آغاز عملیات علیه داعش در ننگرهار

مقام‌های امنیتی در ولایت ننگرهار، می‌گویند که عملیات نیروهای افغان تحت نام حمزه روز پنجشنبۀ هفته گذشته، علیه گروه داعش در این ولایت، آغاز شد.

به گفتۀ مقام‌های امنیتی ولایت ننگرهار، در دو روز گذشته در ولسوالی‌های اچین و هسکه مینه، ۲۴ عضو گروه داعش کشته شدند.

حضرت حسین مشرقیوال، سخنگوی قوماندانی ولایت ننگرهار در صحبت با صدای امریکا، گفت که در نتیجۀ عملیات نیروهای خاص افغان در منطقۀ مزدکی، ولسوالی اچین نهُ جنگجوی داعش کشته شده اند که هنوز اجساد آنان در ساحۀ باقی است.

آقای مشرقیوال، افزود که در نتیجۀ عملیات مشترک نیروهای افغان در منطقۀ گورگوری ولسوالی هسکه مینه، هفت تندرو داعش کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

هم‌چنان به گفتۀ این مقام محلی ولایت ننگرهار حملات طیاره‌های بدون سرنشین مأموریت حمایت قاطع در مناطق شدل و بتن ولسوالی ده بالا منجر به کشته شدن هشت عضو گروه داعش شده است.

XS
SM
MD
LG