لینک های دسترسی

Breaking News

در حاصلات در قندهار پنجاه در صد کاهش آمده است


در حاصلات در قندهار پنجاه در صد کاهش آمده است
در حاصلات در قندهار پنجاه در صد کاهش آمده است

در ولایت قندهار مسوولین دولتی می پذیرند که به مقایسه سال گذشته در حاصلات گندم، پنجاه فیصد کاهش آمده است. اما زارعین این ولایت، اندازه کاهش گندم را بلند تر از پنجاه در صد یاد نموده اند.

یک تعداز از زارعین ولایت قندهار در مورد کاهش حاصلات گندم میگویند:

"امسال پنجاه سیر تخم گندم را کشت نموده بودم، دو خروارو شصت سیر گندم از آن به دست آوردم. اما در سال های گذشته هفت و یا هشت خروار گندم از آن به دست می آوردیم. در سال های گذشته هشتاد سیر گندم حاصل میگرفتیم، ولی امسال تمامی حاصل ما سه خروار شد، یک دلیل آن کمبود آب بود."

اینجنیراحمد شاه روشن، رییس ریاست زراعت ولایت قندهار میگوید، کمبود و نبود باران و نبود تخم اصلاح شده از جمله عوامل میباشد که امسال در حاصلات گندم این ولایت کاهش قابل ملاحظه را ببار آورده است.

سید محمد یک تن از دوکانداران گندم در شهر قندهار میگوید، در ولایت قندهار به مقایسه سال گذشته کمبود غله باب شدیداً محسوس میباشد، و همچنان ۲۵ فیصد در قیمت ها نیز افزایش آمده است.

حاجی نصرالله ځهیر، رییس اطاق های تجارت ولایت قندهار میگوید: در ولایت قندهار کاهش حاصلات گندم قابل نگرانی جدی میباشد. اگر دولت به این مشکل توجه جدی ننماید، در این ولایت مردم با کمبود گندم مواجه شده میتوانند.

افغانستان از جمله کشور های به شمار میرود که سالانه به پیمانه وسیع به گندم و دیگر مواد خوراکه ضرورت اشد دارد. مقداری زیادی از مواد خوارکی چون گندم، آرد و برنج از کشور پاکستان وارد میگردد، اما سیلاب های اخیر کشور مذکور را شدیداً خسارمند نموده و با کمبود غله نیز مواجه میباشد.

XS
SM
MD
LG