لینک های دسترسی

Breaking News

آرزو: منافع مشترک کشور ها در پروژه کاسا نهفته است


عبدالغفور آرزو، سفیر افغانستان در تاجکستان
عبدالغفور آرزو، سفیر افغانستان در تاجکستان

رهبران افغانستان، قرغزستان، تاجکستان و پاکستان امروز در شهر دوشنبه پایتخت تاجکستان، پروژۀ انتقال برق کاسا – ۱۰۰۰ را افتتاح کردند.

عبدالغفور آرزو، سفیر افغانستان در تاجکستان در صحبتی با رادیوآشنا صدای امریکا گفت که برای عملی شدن این پروژه ارادۀ مشترک میان کشور های مربوط وجود دارد اما به گونۀ دقیق گفته نمی شود که در چه زمانی این پروژه عملی می گردد.

چالش بزرگ فرا راه تطبیق این پروژه وضعیت امنیتی افغانستان است، اما آگاهانی چونتاج محمد اکبر، استاد فاکولتۀ اقتصاد پوهنتون کابل، به این باور اند که مزایای اقتصادی، کشورهای شامل در این پروژه را وا خواهد داشت تا در زمینۀ تطبیق و تامین امنیت پروژۀ کاسا – ۱۰۰۰ افغانستان را یاری رسانند.

آقای آرزو گفت که روشنایی ضامن پیشرفت و ترقی جامعه است و با عملی شدن این برنامه، وضعیت زندگی مناطق که لین های برق از آن می گذرد، بدون شک تغییر مثبت خواهد کرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:31 0:00
لینک دانلود

  • 16x9 Image

    صفیه حساس

    صفیه حساس در سال ۲۰۰۲ میلادی از فاکولته ژورنالیزم دانشگاه کابل گواهینامۀ لیسانس را به دست آورد و از آن زمان تا کنون در رسانه های داخلی و خارجی به صفت خبرنگار و گوینده ایفای وظیفه کرده است. او از سال ۲۰۱۳ میلادی به اینسو در بخش دری صدای امریکا کار می کند.

XS
SM
MD
LG