لینک های دسترسی

Breaking News

قاضی پیشنهادی ترمپ برای ستره محکمه با سؤالات تند روبروست


برت کاونا، قاضی پیشنهادی رئیس جمهور ایالات متحده برای ستره محکمۀ این کشور، امروز در مورد پلان های کاری و دیدگاهش با سؤالات تند و جدی سناتوران امریکایی روبرو میباشد.

آقای کاونا که یک قاضی محافظه کار است به مجلس سنا معرفی شده تا برای راه یابی به شورای قضایی ستره محکمه، رای تائید این مجلس را کسب کند.

جلسۀ تائیدی برت کاونا دیروز آغاز شد. انتظار میرود که سناتوران امریکایی از برت کاونا در مورد موضوعات متعهد بخصوص موضوعات مثل سقط جنین، اقتدار اجرایی رئیس جمهور و تناقض میان عقاید مذهبی و حقوق هم جنسگرایان سؤال کنند.

نخستین روز جلسۀ تائیدی کاونا نیز با شور و غوغا و مخالفت های دموکرات ها به پایان رسید. سناتوران دموکرات بار ها کوشش کردند تا این جلسه را به تعویق بی اندازند و میگفتند که نه اسناد کافی مرتبط به گذشتۀ کاونا در اختیار شان قرار گرفته و نه هم زمان کافی برای بررسی اسناد دریافت شده برایشان داده شده است.

اما سناتوران جمهوریخواه، در مخالفت قرار داشتند و تلاش کردند تا جلسه به پیش برده شود.

کاونا دومین فردیست که رئیس جمهور ترمپ او را برای عضویت شورای عالی قضایی ستره محکمۀ ایالات متحده معرفی میکند.

با راه یابی برت کاونا به ستره محکمه، قضات محافظه کار این نهاد قضایی برای چندین دهه اکثریت شورای قضایی را در اختیار خواهند داشت.

باوجود آنکه سناتوران دموکرات مخالف انتخاب کاونا میباشند، اما بدلیل عدم آرای کافی نمیتوانند تا مانع او شوند، ولی تلاش دارند تا روند انتخاب او را با کندی مواجه سازند.

دموکرات ها همچنان قصرسفید را به ارایه نکردن اسناد مرتبط به کارکردهای کاونا به حیث وکیل در حکومت سابق تحت رهبری جورج دبلیو بُش متهم کرده اند.

قانونگذاران دموکرات هراس دارند که اکثریت قضات محافظه کار در ستره محکمه میتواند یک تهدید برای حقوق زنان و اقلیت های هم جنسگرا باشد.

در حالیکه روند تحقیقات در مورد مداخلۀ روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠١٦ و همدستی احتمالی نزدیکان دونالد ترمپ با آنکشور تا حال ادامه دارد، دموکرات ها همچنان نگران اند که مؤفقیت کاونا به معنی راه یابی یک متحد شخصی دونالد ترمپ به ستره محکمه میباشد.

اما قانونگذاران جمهوریخواه برت کاونا را بی طرف و یک شخص دارای شرایط عالی قضایی توصیف میکنند.

قاضی پیشنهادی ترمپ برای ستره محکمه با سؤالات تند روبروست
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:39 0:00

XS
SM
MD
LG